חדשות הארץמבזקים

חוף דוגית בכינרת רושת בעשרות מצלמות, "תחושת ביטחון מוגברת"

לאחר שהושלם רישות רצועת חלוקים-כורסי-לבנון ב- 79 מצלמות אבטחה והוקם חדר בקרה הכולל שמונה מסכים, במשרדי רשות הכינרת שבצומת צמח, במהלך השבוע האחרון, השלימו הצוותים המקצועיים של המשרד לביטחון פנים את רישות חוף דוגית ב- 38 מצלמות נוספות, כהמשך לתכנית "כינרת בטוחה" של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל, לחיזוק הביטחון האישי בכינרת.

ב-117 המצלמות שכבר הוצבו בחופי הכינרת, צופים מוקדנים בחדר הבקרה הממוקם במשרדי רשות הכינרת שבצמח ומחובר גם למשל"ט צפון של המשטרה בנצרת. הצוותים הצופים במתרחש מדווחים און-ליין לצוותים בשטח. בשלב הבא יוצבו עוד כ- 200 מצלמות בחופים נוספים של האיגוד (בסך הכל מדובר על מעל 300 מצלמות) וכולן יחוברו לחדר הבקרה. המצלמות מתעדות 24/7 את המתרחש בחופים, ומסייעות להגברת תחושת ביטחון הנופשים בכינרת וכן לצוותי הפיקוח והאכיפה ברשות הכינרת, השוטרים והמאבטחים, לשמור על הסדר, למנוע אירועי אלימות ונדליזם וכד'.

כמו כן, יעשו הצוותים שימוש במצלמות, לאכיפת 'החופים השקטים' ואיסור השמעת מוסיקה רועשת בחופי איגוד ערים כינרת. במידה ויאתרו מערכות סאונד, צוותי פיקוח, אבטחה או שיטור, יופנו לטיפול במפגע. ראוי לציין[ כי מהפיכת החופים השקטים הובילה לעליה משמעותית בכמות המשפחות הפוקדות את האגם הלאומי ונחשבת להצלחה כבירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר במצלמות חדשניות ואיכותיות, בעלות טכנולוגיית צילום HD לרבות ראיית לילה, המכסות את כל רצועת החוף. המצלמות מעבירות צילום איכותי וברזולוציה גבוהה מאוד, המאפשר לבקרי חדר הבקרה, לבצע 'זום-אין' במידה ומתקיים אירוע חריג וכך ניתן להשיג זיהוי מרבי של האדם, הרכב וכד'.

"בחוף דוגית הותקנו שני סוגים של מצלמות: מצלמות סטאטיות וכן מצלמות מתניידות, אותם יכול המוקדן להפנות לעבר אירועים שונים בחוף ולהתמקד בהם", אומר אריק טל, קצין הביטחון ברשות הכינרת. לדבריו, למצלמות המתניידות יש יכולות צילום גבוהות במיוחד והן מאפשרות אכיפה גם למרחקים גדולים. "מערכת המצלמות מהווה קפיצת מדרגה, ביכולת איגוד ערים כינרת להעניק לנופשים תחושת ביטחון מוגברת. הפרויקט תומך ומשלים את החלטת איגוד ערים כנרת בנושא החופים השקטים ומאפשר את אכיפת ההחלטה במהירות, מיד כשמתגלה מערכת הגברה ולעתים עוד לפני שנעשה בה שימוש" מוסיף טל.

כעת, עם השלמת התקנת המצלמות ברצועת החופים חלוקים-כורסי-לבנון ובחוף דוגית, ימשיכו הצוותים המקצועיים בעבודת התקנת המצלמות בחופים צינברי-ברניקי-שקמים ומפרץ אמנון.

צילום – רשות הכינרת
צילום – רשות הכינרת
צילום – רשות הכינרת

Back to top button