חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

אהוד אולמרט: "עשינו דברים שעוד 50 שנה לא נוכל לדבר עליהם"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס היום (רביעי) בכנס לשכת רואי החשבון באילת לטרור העפיפונים ולצעדת השיבה מעזה ואמר כי "מדינת ישראל לא יכולה בשום פנים ואופן שמישהו ינסה לחדור גבולה במיוחד אלה שנשלחים, הם לא באים להיות בייבי סיטרים אלא מגיעים כדי להרוג ילדים – צריך למנוע כניסתם בצורה שלא תותיר כל ספק – אין לי ויכוח עד כאן עם הממשלה. אבל ישראל היא מדינה חזקה האם הדרך היחידה שלנו לעצור אותם היא רק באמצעות ירי צלפים? הרי אין ספק שאפשר למנוע זאת, האם כל העוצמה הצבאית מתנקזת ליריות של צלפים על אזרחים שחלקם מוסתים? הרי הממשלה הזו היא זו שדנה בשיפור ההומניטרי בעזה כי גם היא מבינה שהאוכלוסייה שם לא כולה טרוריסטית, אבל היא מוסתת וקורבן לטרור בעצמה"

אולמרט הוסיף כי "ישראל צריכה למנוע כניסתם ולא היתה סכנה ממשית שיחצו את הגבול- האם הדרך היחידה לעצור אותם היא אש צלפים? אני חושב שלצבא יש עוד דרכים מתוחכמות. אני חייב לומר שאני שומע שעושים פאניקה מעפיפונים- זה מאיים על קיומה של מדינת ישראל? אז שרפו? זה בטח לא נעים וצריך למצוא פתרון, אבל לא חושב שיש כאן סכנה על ביטחון ישראל. צריך למנוע כניסתם ויש עשרות דרכים לפני שימוש בנשק שהורג אנשים. ואומר את זה ראש ממשלה שהרג הכי הרבה פלסטינים בעופרת יצוקה"

"יש לי כבוד גדול לצה"ל , ויש כבוד אלי מצה"ל ומפקדיו, זו לא ביקורת על הצבא אלא שאלה שצריך לשאול אותה. אפשר היה להעמיד זרנוקים שמעיפים במים או בצבע להתיז בעוצמה אבל לא אתן רעיונות, זה לא מתפקידי" אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולמרט התייחס גם לגרעין האיראני ואמר כי "ב- 2003, 2004 היתי בפורום עם כמה שרים שבאו לדוח ראשי המודיעין זרועות המודיעין ואמרו שככל הנראה לאיראן תהיה יכולת גרעינית עד 2009, והיום אנחנו ב 2018 ואין להם פצצה. עשינו משהו בשנים האלה, לא דיברנו. עשינו דברים שעוד 50 שנה לא נוכל לדבר עליהם. ואז אולי יהיה מי שירכין את הראש ויגיד כל הכבוד לחיילים העלומים שלנו."

"אמרתי שלא רק שהאיראנים לא ויתרו על החלום הזה, הם נכנסו למערבולת שיש בה סיכונים גדולים משום שהם רצו להגשים את החלום ותפקידנו לסכל במינימום דיבורים ובמעשים שקטים ויעילים הלוואי ויכולתי לחלוק אתכם את מה שהיתי צריך לקבל עליהם החלטות בעזרת גיבורים שלעולם לא תדעו מי הם."

ארכיון. צילום: אבי אוחיון לע"מ

Back to top button