חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "איראן תכננה פיגוע טרור בצרפת – הפיגוע הזה סוכל ולא במקרה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו השתתפו בטקס לציון 70 שנה לפריצה לכלא עכו, במוזיאון אסירי המחתרות. ראש הממשלה נתניהו אמר באירוע, "כאן במבצר עכו נכתב פרק גבורה מסעיר לפני 70 שנים. המצודה הזאת, במשך דורות הטילה מורא על יושביה. החומות נחשבו לבלתי-חדירות. הסורגים והבריחים הכבדים שללו את החופש מן הכלואים. התאים האפלים זרעו ייאוש בלבבות."

נתניהו אמר עוד כי "היום, ארבעה ביולי, הוא תאריך משמעותי מאוד עבורי ועבור משפחתי. לפני 42 שנים נפל אחי יוני ז"ל, כשפרץ עם לוחמי צה"ל לטרמינל הישן באנטבה. לא היה להם חודשים לתכנן את המבצע הזה, אבל אני יודע שהם שאבו, ויוני שאב, השראה עצומה ממה שהתרחש כאן. יוני נהרג, אבל רוב-רובם של החטופים ניצלו. ב-1980 ניתן פרס ז'בוטינסקי לשני ספרים – 'מכתבי יוני' ו'ארבעה צעדים למוות' – אוסף מכתביו של אבשלום חביב מצינוק הגרדום בעכו. שני ספרים מעוררי השראה, שניים שהם מופת לרבים. שני צעירים אוהבי חיים, גיבורים שנפלו במאבק לחירות האומה.

החירות היא בנפשנו. חירות לפרט ולכלל, קיום בחירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צה"ל וזרועות הביטחון פועלים להבטיח שלהבת החירות והקיום לא תכבה אף פעם.

מול מי שמאיימים להשמיד את ישראל אנו פועלים בעוצמה להבטיח את נצח ישראל. גם כשאנחנו מעטים מול רבים וגם כשצריך לעמוד מול העולם כולו אנו עושים זאת כאן, באזורנו, אנו עושים זאת בזירה הבינלאומית – מבקיעים חומה אחרי חומה, ולפעמים אנחנו צריכים גם להבקיע חומות של צביעות.

הנה השבוע דוגמה של צביעות אין קץ ושל חוצפה אין קץ של איראן: בשבוע שנשיא איראן נפגש עם מנהיגים באירופה כדי לנסות להתגבר על משטר הסנקציות של הנשיא טראמפ – ואני אומר לכם שהניסיון הזה יכשל – באותו שבוע מתכננת איראן פיגוע טרור על אדמת צרפת באירופה. הפיגוע הזה סוכל ולא במקרה.

אני קורא למנהיגי אירופה: הפסיקו לממן את משטר הטרור שמארגן טרור נגדכם על אדמתכם. די למדיניות הפייסנות והרפיסות מול איראן."

צילום: עמוס בן גרשום \ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום \ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום \ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום \ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום \ לע"מ

Back to top button