חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

אמו של המחבל חסן סלאמה משיבה לאמו של החייל השבוי אורון שאול

אמו של האסיר הביטחוני חסן סלאמה הכלוא בישראל 22 שנים מגיבה היום (שבת) בסרטון לאמו של אורון שאול, החייל השבוי בידי גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

"אל נתניהו ראש ממשלת ישראל, אני פונה אליך… בני חסן כלוא אצלכם מזה 24 שנים. במשך השנים האלה לא זכיתי לראות אותו. בינתיים אני משותקת וחולה. אני רוצה לראות את בני. תשחרר את הבן שלי וכל האסירים והאסירות ובתמורה אנחנו נשחרר את הבנים והחיילים השבויים שלכם. בלי שחרור חסן סלאמה וכל האסירים והאסירות לא יהיה ניתן לשחרר השבויים הנמצאים אצלנו. אני פונה לאם החייל שמבקשת לשחררו וכואבת חסרונו. אם את סובלת מזה ארבע שנים תדעי לך שאני סובלת מזה 24 שנים ברציפות ולא זכיתי לראות אותו וכואבת חסרונו. אני כבר חולה ומרותקת לכסא גלגלים… אני מקווה לראות את בני… אשמח לראות אותו מתחתן ומקים משפחה. תשחררו את הבנים והבנות שלנו ואנחנו נשחרר את הבנים שלכם והשבויים הנמצאים אצלנו. נתניהו…. תכניס את זה טוב טוב לראש. זה סוף פסוק."

אז מיהו חסן סלאמה?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חסן סלאמה הוא בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ומי שהיה בשנות ה-90 יד ימינו של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף. הוא נעצר בשנת 1996 בחברון בגין שורה של פיגועים שגבו את חייהם של 47 ישראלים ועשרות פצועים כנקמה על חיסולו של המהנדס יחיא עייש.

סלאמה היה ממתכנני הפיגועים. שני פיגועים בקו 18 בירושלים בו נרצחו 46 בני אדם ושל פיגוע ההתאבדות בשנת 1996 בטרמפיאדה סמוך לאשקלון בו נרצחה חיילת צה"ל חופית אייש ו-36 בני אדם נפצעו. סלאמה היה מפקד השטח ומי שהוציא אל הפועל את הפיגועים.

בגזר הדין של המחבל הארור אמר אחד השופטים, אלוף-משנה במילואים אילן כץ, כי "מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שהובאו אי פעם להחלטה שיפוטית בישראל" ודרש להטיל עליו עונש מוות. לבסוף הוטלו עליו 46 מאסרי עולם מצטברים אותם הוא מרצה מאז 1996.

חסן סלאמה

2 תגובות

  1. חבל על הזמן, עד שהממשלה לא תכין תוכנית מדינית מסודרת שתכלול את הכל, ביטחון המדינה, שחרור שבויים, הסרת המצור…. אנחנו נמשוך את המצב שרק ילך ויחמיר משנה לשנה וממבצע למבצע.
    הפתרון פשוט! צריך לתת להם שיקימו לעצמם מדינה עם התחייבויות בינלאומיות לביטחון ישראל ואז שיקימו גם נמל בלב הים שיהיה תחת פיקוד ביטחוני ישראלי. יש לחבר את הגדה לעזה במעבר ישיר שזו תהיה המדינה הפלסטינית ומזרח ירושלים תהיה בירתה. ישראל צריכה לצאת באופן מוחלט מכל חור שהם יושבים בו ולתת להם לנהל את החיים של עצמם, לא לגבות בשבילם כספי מיסים ולא כלום. ניתוק מוחלט!!!! לא חשמל, לא מים וכלום. שיהיו עצמאיים כמו כל מדינה. לשים גבול ברור בין המדינות וכל מי שירצה להיכנס לישראל יכנס באישור כמו כל תייר אחר בעולם. וזהו!

  2. יש לשחרר מיד את החללים הישראלים , ואת השבויים הישראלים ; מכיוון שאין שום סיכוי שיעסקו בטרור ; לעומת זאת , שיחרור הטרוריסטים הפלסטינאים , יגביר את מעשה הטרור .

Back to top button