חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

בשורה לבעלי העסקים בישראל: הרפורמה ברישוי עסקים אושרה

הרפורמה שהוביל שר הפנים אריה דרעי ומשרד הפנים, מצמצמת את הביורוקרטיה והרגולציה הכרוכה ברישוי העסקים בישראל, תוך שמירה על האינטרס הציבורי. הסדרת הכאוס שבו שרוי תחום הרישוי עתידה להזניק את העסקים והכלכלה הישראלית, ולהביא להורדת יוקר המחיה.

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "מדובר באחת הרפורמות החשובות שידע המשק בעת האחרונה, רפורמה המצעידה את הכלכלה הישראלית קדימה, משחררת חסמים וביורוקרטיה, ומעודדת צמיחה בקרב העסקים הקטנים והבינוניים בכלל ובמשק הישראלי בפרט, אני מבקש להודות לכל השותפים לדרך שהבינו את גודל המשימה וחשיבותה, וסייעו בהעברת הרפורמה".

הרפורמה ( "רישוי עסקים דיפרנציאלי והקלות לעסקים קטנים ובינוניים" ), בוחנת את העסקים על פי קבוצות סיכון ולא כמקשה אחת, ובכך משחררת חסמים ומזרזת את התהליך, במקום כ 10 חודשים להוצאת רישיון עסק כיום – מעתה כ 21 ימים בלבד. (חיסכון של 67 אלף! חודשי עבודה בשנה אשר מתבזבזים בהמתנה לרישיון עסק).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הרפורמה:

• לוחות הזמנים מוגדרים, ואי מענה מצד הרשות כמוהו כאישור.

• סטנדרטיזציה: הדרישות זהות אחידות וברורות בכל הרשויות.

• משרד הפנים התנגד להענקת רישיונות לצמיתות מחשש לפגיעה בציבור, אך האריך משמעותית את תוקפם.

• הקמת ועדה מייעצת, אשר תבחן כל דרישה משמעותית מצד משרדי הממשלה והרשויות, לשינוי הקריטריונים למתן רישיון עסק.

• לצד ההקלות ברגולציה, כוללת הרפורמה גם הקמת מערך אכיפה ייעודי במשרד הפנים וברשויות המקומיות, פקחים בעלי סמכות להטיל קנסות ועיצומים כספיים, צווים לתיקון לקויים ואף מתן צווי סגירה מנהליים.

Back to top button