בריאותחדשות הארץמבזקים

ד"ר ענאן: "נלחמים על חיי הפעוטה שנפגעה מרכב בצפת, מצבה אנוש"

הבוקר (שני) בשעה 08:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על פעוטה כבת שנתיים שנפגעה מרכב ברחוב האר"י בצפת. למקום הוזעקו במהרה חובשים ופראמדיקים של מד"א אשר העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים זיו בעיר במצב בינוני יציב, בהכרה, עם חבלות בחזה ובפנים.

למקום התאונה הגיעו בוחני תאונות הדרכים אשר פתח בחקירת נסיבות התאונה. מפרטים ראשוניים של החקירה עולה כי אביה פגע בה עם רכבו בשעה שיצא לעבודה. על פי ההערכה הפעוטה הלכה אחרי אביה כשיצא מהבית ולא הבחין בה.

בחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת התדרדר מצבה הרפואי והיא טופלה בחדר טראומה ע"י צוות רפואי מורחב, עם פגיעה רב מערכתית כשהיא סובלת מדימום פנימי קשה ואיבוד הכרה ונשימה. היא עברה החייאה והובהלה דחוף לחדר הניתוח, במצב קשה מאוד, כאשר הרופאים נלחמים על חייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר ענאן עבאסי, סגן מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת עדכן לפני זמן קצר על מצבה, "בשעה 08:30 בבוקר התקבלה אצלנו ילדה בת שנה ו-8 חודשים בהכרה, והוכנסה לחדר הלם כאשר שם התדרדרה במהירות. אובחן חזה אוויר כאשר הוכנס נקז. עדיין לא הייתה יציבה והוחלט להכניס אותה לחדר ניתוח. בחדר ניתוח היה דימום בחזה וקרעים בריאות, בעיקר בצד שמאלי עם שברים בצלעות. הייתה תפירה של הריאה והיא הועברה לסי.טי מוח שהיה תקין. סי.טי של הריאות הראה קרעים גדולים של הריאות בשני הצדדים יותר משמאל עם שברים בצלעות. היא הועברה לטיפול נמרץ ילדים מורדמת ומונשמת כאשר שם בוצעו פעולות נחוצות לייצובה כרגע המצב הוא אנוש אנחנו ממשיכים לעקוב אחריה ולבצע פעולות נחוצות".

צילום: המרכז הרפואי זיו

 

Back to top button