חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

סופית: אושר החוק למניעת פרסום עילת סגירת תיקים במשטרה

לפני זמן קצר (שני) דחתה הוועדה את הבקשה לדיון מחדש (רביזיה) שהוגשה על הצעת החוק למניעת פרסום עילת סגירת תיקים במשטרה ברוב של 5 ח"כים מול 4 ובכך אושרה ההצעה לקריאות שנייה ושלישית. מוקדם יותר דחתה הוועדה 334 רביזיות על ההסתייגויות לחוק ואישרה את הצעת החוק ברוב של 7 ח"כים מול 6.

חה"כ מיכל רוזין (מרצ) נימקה את הרביזיה: "אנחנו עוברים פה בליץ לקראת בחירות. הצ"ח באה להגן על אישי ציבור והציבור ישלם את המחיר".

לפי הצעת החוק, שיזם חה"כ דוד אמסלם, על החלטה שלא להעמיד לדין תימסר לחשוד הודעה בכתב ולא תצוין בה עילת סגירת התיק אלא אם כן מדובר בעבירות מין או אלימות. בהודעה יצוין באופן בולט שלחשוד זכות לברר את העילה באמצעות הגעה לתחנת משטרה וכן בדרך נוספת שתפורט בהודעה. המתלונן אף הוא לא יקבל את עילת הסגירה למעט בעבירות מין ואלימות, ותהיה לו זכות לברר את העילה באותו אופן של החשוד למעט במקרים חריגים בהם יצטרך לפנות ליחידה החוקרת את תלונתו כדי לקבל את העילה או בדרך אחרת שתפורט בהודעה. כאמור, עבירות מין ואלימות יוחרגו מההסדר ובהן גם החשוד וגם המתלונן יקבלו את עילת סגירת התיק בכל מקרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעת החוק לא עוסקת בסמכות היועמ"ש לממשלה לפרסם הודעות לציבור אך סוכם כי הודעה כזאת תכלול הנמקה על סגירת התיק ללא פירוט העילה הספציפית

Back to top button