חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד שוטר ושבעה אזרחים בגין עבירות סמים ושוחד

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שוטר מג"ב בגין 11 אישומים שעניינם עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גידול והפקת סם מסוכן מסוג קנאביס, סחר בסם מסוכן מסוג קנביס, אספקת סם, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, קבלת דבר במרמה, פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות. כתב אישום נוסף הוגש נגד 7 נאשמים לבית משפט השלום בתל אביב בגין עבירות ייצור, הכנה והפקת סמים מסוכנים מסוג קנביס ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום במהלך חודש אפריל 2017 השוטר ושניים מהנאשמים, שהכירו את השוטר מתוקף תפקידו, קשרו קשר להקים מעבדה לגידול סם מסוכן מסוג קנביס לשם הפצה וסחר, וזאת לאחר גידול צמחי קנביס והפקת הסם המסוכן מהם, והכל בלא היתר כדין. במסגרת הקשר סוכם כי החבורה תשכור דירה שתשמש כמעבדה לגידול הסמים אחד הנאשמים יהיה אחראי לספק את הידע המקצועי הנדרש ואת הגישה לציוד ולזרעי הקנביס. השוטר מצדו הבטיח לספק "הגנה משטרתית" מפני רשויות אכיפת החוק. במאי 2017 התקבלה במשטרת ישראל ידיעה מודיעינית. מהידיעה עלה כי אחד הנאשמים עוסק בבנייה ובהקמה של מעבדות לגידול סמים באזור הרצליה או כפר סבא. משנודע לשוטר על דבר הידיעה, הוא דיווח על כך, בניגוד לדין, לשני הנאשמים ואף הנחה אותם להפסיק את הקמת המעבדה. בעקבות כך, אכן פסקו השניים מלהקים את המעבדה.

בהמשך לכך, ביוני 2017, הקימה החבורה מעבדה, בכתובת אחרת בהרצליה. בתקופה שבין חודש אוקטובר 2017 ועד ליוני 2018 החבורה גידלה והפיקה את הסמים במעבדה, תחת הבטחת הנאשם שיעניק להם "הגנה משטרתית". במהלך התקופה הרלוונטית, לאחר הפקת הסמים, כאמור, מכרה החבורה את הסמים במחיר של כ-40,000 ₪ לכל ק"ג סם, וזאת בלא היתר כדין. לאחר מכן, חילקו ביניהם חברי החבורה את הכספים שנתקבלו ממכירת הסמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתאריך 24.06.18 במסגרת "פשיטה" שערכו משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים, נתפס סם מסוכן מסוג קנאביס במשקל 11.994 ק"ג נטו בדירה ברצליה, ועוד 280 שתילים במושב בארותיים.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחד הנאשמים היו קשרים עסקיים הנוגעים לבית עסק בפתח תקווה אשר נחשד כמקום המשמש להימורים ולפעילות בלתי חוקית. במהלך השנים 2017-2018 קיבל השוטר תשלומים בסך של 3,000 ₪ כל פעם, כ"דמי חסות", וזאת בתמורה להתחייבותו שייתן לבית העסק 'הגנה משטרתית' וידאג שלא יהיו פשיטות משטרתיות על המקום. בנוסף קיבל השוטר 20,000 ₪ ובמועד אחר קיבל סכום נוסף בן 13,000 ₪ במזומן כדמי שוחד.

במקרה אחר בכתב האישום, פנתה אחותו של השוטר ומסרה לו כי היא חוששת שהמשטרה עוקבת אחרי בנה. הנאשם מסר לאחותו פרטים מסווגים על אופן העבודה של יחידת העיקוב במשטרת ישראל וייעץ לה 'לזרוק' את מכשיר הטלפון הנייד של בנה. בנוסף, הוא אמר לה שאם בנה היה במקום שיש בו מעבדת סמים עליו לחשוב מראש על אליבי שקרי. בהמשך שוחח השוטר עם הבן והמליץ גם לו להעלים את מכשיר הטלפון הנייד שלו ואת כרטיס הסים. כמו כן הנחה אותו שלא לדבר בטלפון, לא להתקרב למקומות בעלי אופי פלילי בהם נכח בעבר והמליץ לו לנהל שגרת יום תקינה בבית העסק שבו עובד. כמו כן הנחה הנאשם אותו להחליף, מבלי שאיש יראה, את מכשיר ה-DVR המקליט בבית העסק,

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטים נגדם.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

Back to top button