מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

בחמאס ממשיכים לשקר! מתקן אימונים לחטיפות חיילים הפך לגן ילדים

שלשום (שבת) תקף צה"ל בניין רב קומות במחנה הפליטים שאטי בצפון רצועת עזה ששימש את חמאס כ"הספרייה הפלסטינית הלאומית", מבנה נטוש ועצום הסמוך לרחוב נאצר, הרחוב הראשי בדרום שכונת רימאל בעיר עזה. המבנה צמוד למסגד הגדול "שיח' זייד" וחמש קומותיו היו מיועדות לשימוש תושבי הרצועה, לשירותים ציבוריים וממשלתיים או לכל הפחות לדיור.

במקום זאת, המבנה הגדול משמש מזה שנים כמתקן אימונים של גדודי חמאס ללחימה בשטח בנוי, השתלטות על מבנים, ובתקופה האחרונה אף כמתקן לתרגילי הישרדות במנהרות – וזאת הודות למנהרת לחימה שנחפרה תחת המבנה. המנהרה עצמה היא שלוחה של רשת המנהרות התת-קרקעיות המאסיביות של חמאס ברצועה.

בסוף חודש מרס האחרון ערכה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אלקסאם תרגיל נרחב ברצועת עזה בסיומו פרסמה סרטון בו נראים אנשי חמאס מבצעים תרגיל בבניין שהותקף. אלא שלאחר התקיפה מיהרו להביא לזירת התקיפה צעצועים ולהפיץ תמונות ברשתות החברתיות ולכלי תקשורת בעולם בטענה שישראל הפציצה בניין אזרחי תמים וגן ילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

 

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון פרסם בעמוד הפייסבוק של מתפ״ש בערבית פוסט בו כתב, "בסרטון שלפניכם רואים בבירור את אנשי הזרוע הצבאית של חמאס מבצעים תרגיל ברחבת הבניין שהותקף. אתמול עלו טענות כי מדובר בבניין אזרחי תמים וגן ילדים. האמת לפניכם: אימוני לוחמה בשטח בנוי, תרגיל המדמה חטיפה של חייל צה"ל והורדתו למנהרת טרור – אלה המטרות שעבורן שימש הבניין! לא רק זאת, מבנה האימונים ממוקם גם ליד מסגד, מקום קדוש המשמש לתפילה! תושבי עזה, הבינו! מי שמבצע אימוני טרור ליד פארק של ילדים – לא איכפת לו מהילדים שלכם״.

כאמור, הסרטון הינו סרטון תעמולה שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס בחודש מרץ האחרון במסגרת תרגיל מסכם שהם ערכו.

הפרסום בחדשות MivzakLive של סיום התרגיל והסרטון – סרטון חמאס: תרגיל השתלטות על טנק צבאי וחטיפת חייל

הסרטון המקורי לאחר התרגיל כולל תמונות שפורסמו מתוך הבניין עצמו שהותקף

 

התמונות שפרסם חמאס לאחר התקיפה שלשום

 

השקר של חמאס: איך הצעצועים של הגן הגיעו לכאן?

תגובה אחת

Back to top button