חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

תושב אילת ישלם עשרות אלפי שקלים לעירייה בגין הוצאת לשון הרע

לאחר שלא נענה לבקשת העירייה לחדול מהכפשות ופרסום לשון הרע ולא פעל להסיר את הפרסומים ולאחר שלא התייצב לדיון האחרון בתביעת הדיבה שהגישה כנגדו העירייה, אשר נקבע ליום 12.7.18 בבית משפט השלום בבאר שבע, קיבלה השופטת רחלי טיקטין עדולם, את תביעת הדיבה של העירייה וקבעה, כי תושב העיר אילן ברגמן המכונה "מוכר הסיגריות" יחויב בגין הוצאת לשון הרע בסך של 40,000 ₪ ועוד 8,000 ₪ שכר טרחה, אותם ישלם לעירייה תוך 30 יום.

בחודש ספטמבר האחרון הגישה עיריית אילת, תביעה לפי חוק איסור לשון הרע כנגד תושב העיר אילן ברגמן המכנה עצמו "מוכר הסיגריות", שפרסם והפיץ דברי כזב ולשון הרע כנגדה. הנתבע פרסם בדרכים שונות פרסומים שקריים ומכפישים כנגד העירייה. ביום 15.6.2017, הגדיל הנתבע "מוכר הסיגריות" לעשות ופרסם פוסט בו כתב: "כ 10 ימים מתנהלת חקירה…הוחרמו מסמכים ומחשבים…הן מהעירייה והן מקבלן מוכר.." למרות שהתבקש להסיר את דברי השקר, הוא לא עשה כן ואף המשיך בהפצת דברי הכזב ולשון הרע תוך הטעיית תושבי אילת, כאילו העירייה ובכיריה נמצאים תחת חקירת משטרה.

על כן, ביום 20.8.2017 פנתה העירייה לתושב באמצעות בא כוחה, במכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים, במסגרתו התבקש הנתבע להסיר את הפרסום הפוגעני, לפרסם הודעת תיקון והתנצלות בגין הדברים, וזאת על מנת להימנע מנקיטת הליכים משפטיים כנגדו, אך גם לזה סרב. במכתב הובהר לתושב, כי פרסום זה הינו אסור ומהווה עבירה אזרחית ואף פלילית בהתאם לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה 1965 וכי הוא נדרש להסירו ולפרסם תיקון והתנצלות. עוד נכתב במכתב ההתראה, כי ככל שלא יפעל להסרת הפרסום ולפרסום הודעת תיקון והתנצלות, לא תעמוד לו הגנת תום הלב והעירייה תאלץ לנקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה לפי כל דין, על מנת להגן על שמה הטוב ושם עובדיה שנפגעו מהפרסום השקרי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת התביעה ביקשה העירייה מבית המשפט לקבוע, כי שהיה בפרסום הוא משום הוצאת דיבה כנגד העירייה ולפרסם תיקון לפרסום. התביעה האמורה הוגשה בשם העירייה לאחר אישור מועצת העיר בישיבה מיום 6.9.2017. אגב, באותה ישיבה, נכח התושב עצמו. גם אז הוצע לו להביע התנצלות, אך זה סרב להתנצל.

בית המשפט קבע כבר בהליך הקודם, כי על הנתבע להוכיח את טענותיו וקבע, כי הנתבע (ולא העירייה שהינה התובעת) יגיש תצהירים ראשון, תוך שבבית המשפט קיבלה השופטת את עמדת העירייה, כי ראוי שיתקיים הליך ברור מהיר של התביעה. הנתבע "מוכר הסיגריות" לא הגיש תצהירו במועד ואף לא עשה זאת לאחר שניתנה לו ארכה נוספת מבית המשפט. כאמור, לאחר אי הגשת התצהירים, אף לא הופיע הנתבע "מוכר הסיגריות" לדיון האחרון בבית המשפט בתביעה נגדו. על רקע האמור ולאחר שלא הוגשה הגנה למרות ארכה שביקש וקיבל הנתבע, ניתן כאמור פסק הדין, לפיו יחויב הנתבע בסך של 40,000 ₪ ועוד 8,000 ₪ שכר טרחה אותם ישלם לעירייה תוך 30 יום.

מעיריית אילת נמסר כי "העירייה לא תיתן ידה לפרסומי כזב כנגדה וכנגד עובדי העירייה המסורים, תוך ניסיונות להכפישה באמצעות פרסום דברי שקר נטולי כל בסיס עובדתי."

תגובה אחת

Back to top button