חדשות הארץמבזקים

הרב נחקר בחשד שערך חופות מחוץ לרבנות, "איראן כבר כאן!!!"

משטרת ישראל עכבה הבוקר (חמישי) לחקירה את הרב דובי חיון, רב קהילה קונסרבטיבית בחיפה לאחר שבית הדין הרבני האורתודוקסי בחיפה הגיש נגדו תלונה על כך שהוא עורך טקסי חופה מחוץ למוסד הרבנות באופן בלתי חוקי. בעמוד הפייסבוק שלו כתב הרב חיון, " איראן כבר כאן!!! מתחיל את הבוקר בדפיקות בדלת בשעה 05:30 ושני שוטרים מזמנים אותי לחקירה. מתברר שבית הדין הרבני האורתודוכסי בחיפה הגיש תלונה נגדי על כך שאני עורך חופות."

מהתנועה הרפורמית נמסר בתגובה: "היום בשעה 13:00 אמור הרב חיון לשאת דברים באירוע לקראת ט' באב בבית הנשיא לצדם של תלמידות ותלמידי חכמים נוספים מכל גווני הקשת היהודית. האם יש ביטוי טוב מזה לקרב שמתנהל על דמותה ועל רוחה של היהדות הישראלית ?

הזמנתו של הרב חיון לחקירה משטרתית היא שערורייה וחרפה. אנחנו יודעים באלו מדינות מוזמנים אנשי דת ורוח לחדרי החקירות על כך שהם עוסקים בצרכי ציבור באמונה ועל פי צו מצפונם ! אנו משערים שהחקירה לא תוביל לשום דבר מכיוון שהרב חיון ועוד מאות רבנים ורבות רפורמים וקונסרבטיבים עורכים חופות בישראל דבר יום ביומו. אבל עצם החקירה הזו היא חציית קו אדום !"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתנועה הוסיפו "אנחנו דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה להתערב לאלתר בנושא ולהורות על הפסקת החקירה." והבהירו כי "חשוב מכך – נמשיך לחתן אלפי זוגות בשנה; נמשיך ללוות עשרות אלפי משפחות ישראליות ברגעי שמחה וצער; נמשיך להציע יהדות ישראלית שוויונית, סובלנית, מכילה לציבור היהודי בישראל, נמשיך להיאבק בגל העכור של הקנאות והלאומנות, נמשיך להגשים את ההבטחה: להיות עם חופשי בארצנו."

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התייחס למקרה וכתב בחשבון הטוויטר שלו, "כאן לא איראן! המשטרה לא תהיה משטרת דת שמופעלת על ידי רבנים שחוששים מתחרות. תסבירו פנים, תכבדו נשים שמבקשות גט, תנו שירות לאנשים במקום להפעיל משטרה! קורא למפכ"ל לוודא שהמקרה הראשון יהיה גם האחרון."

ח"כ קסניה סבטלובה , התנועה (המחנה הציוני) אומרת בתגובה כי "במקום להלחם כנגד המחבלים האלימים מיצהר או בתוקפי נשים חשוכים בבית שמש, המשטרה בראשות ארדן בוחרת לעצור רב מסורתי בגלל שהוא עורך חופות מסורתיות. ארדן והמשטרה משתפים פעולה עם הרבנות הדורסנית. אני דורשת מהשר לטפל באופן הולם במי שעוצרים רב באישון לילה רק בגלל שהוא לא מהזרם האורתודוקסי"

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס למקרה ותקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו, "הטרפת משתוללת. ראה״מ נהיה סמרטוט. סמרטוט רצפה. מעצר הרב בחיפה, משום שחיתן ע״פ כללי הקהילה המסורתית- הוא מעשה מטומטם שפוגע ביסודות כל מה שמחבר אותנו ליהדות העולם; ובו זמנית בזכויות הפרט של כל אזרח במדינה. חרפה כזאת צריך להסיר. ממשלה שבה זה קורה-צריך להפיל"

גילה לבני זמיר, העומדת ביחד עם הרב חיון בראש רשימת הסיעה "חיפה שווה" למועצת העיר אמרה, "מדינת ישראל הופכת אירן! האורתודוכסיה הקנאית וחסרת הסובלנות לאדם רודפת רב בישראל משום שהוא עורך חופות לזוגות שאינם חפצים ברבנות. ילדי הם מסוג האנשים שהרבנות היא פסולה בעיניהם ואת מעגלי החיים שלהם הם מנהלים הרחק מהמוסדות האורתודוכסים . לא ניתן שיכריחו אותנו להיות בני אדם חשוכים."

מתנועת ישראל חופשית נמסר, "ביבי פתח במלחמה נגד משפחות וזוגות בישראל. והפעם על הכוונת: זוגות סטרייטים יהודים שבוחרים להתחתן מחוץ לרבנות.
כולנו בסכנת מעצר. משטרת ישראל לקחה לחקירה באלימות לפנות בוקר רב ישראלי. האשמה: חיתן גבר ואישה, יהודים, בחתונה הלכתית מחוץ לרבנות. תגידו ממשלת ישראל, אתם ירדתם מהפסים לגמרי? אתם לא תעצרו אותנו. אנחנו נעצור אתכם."

הרב הקונסרבטיבי דובי חיון (צילום: מתוך פייסבוק)

Back to top button