חדשות חוץמבזקיםסוריה

מבצע חשאי בחסות החשיכה: ישראל הצילה מאות אזרחים סורים

עיתון ה"בילד" הגרמני מדווח הלילה (ראשון) כי במבצע חשאי שהחל אמש (שבת) בשעה 21:30 והסתיים לפני זמן קצר חולצו מסוריה כ-800 מארגון ההצלה הסורי "הקסדות הלבנות" על ידי ישראל.

על פי הדיווח, כתבי העיתון נמצאים בישראל ברמת הגולן על הגבול עם סוריה וצפו בפינוי האזרחים הסורים שנשמר בסוד עד לסיומו. הם דיווחו כי כוחות צבא ומשטרה סגרו את הכבישים באזור ומבצע הפינוי באמצעות כלי רכב שונים, כולל מיניבוסים, אובטח על ידי כוחות צה"ל והתבצע בחסות החשיכה.

כתבי עיתון בילד ברמת הגולן (צילום: ג'ורג'ס מוטאפיס)

פינוי אנשי ארגון "הקסדות הלבנות" היה נושא חשאי שנידון בין ארצות הברית, רוסיה והמשטר הסורי בשבועות האחרונים, עד לרגע האחרון לא באמת היה ברור האם ניתן לבצע את הפעולה. בצד הסורי אירעו בימים האחרונים קרבות קשים ואלפי סורים נמלטו מההפצצות של רוסיה וצבא אסד לגבול עם ישראל. עוד ציינו בעיתון הגרמני כי כל המבצע החשאי היה מתואם עם האו"ם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הארגון התנדבותי "הקסדות הלבנות" מונה בסך הכל כ- 3,900 חברים אשר זוכה לתמיכה כספית מחו"ל במשך שנים, למשל לרכישת אמבולנסים וציוד רפואי. הארגון הציל במהלך מלחמת האזרחים בסוריה חייהם של מאות אלפים ללא קשר למין, גיל, דת או נטייה פוליטית, בשל כך הארגון היה מועמד בשנת 2016 לפרס נובל לשלום.

ממשלת ירדן אישרה את העברת 800 אנשי הארגון לשטחה אשר ישהו במדינה באופן זמני לבקשת האו"ם אחרי שנשקפה סכנה לחייהם ובשבועות הקרובים הם יועברו לקנדה, בריטניה וגרמניה שהסכימו לתת להם מקלט.

צילום: AFP / Getty Images

Back to top button