צרכנות

סתימה חצי סתימה

הצנרת הביתית היא אחת המערכות הפחות מוכרות בבית ורבים נזכרים בה רק כאשר ההיא מתקלקלת או שמתרחשת בה איזו שהיא בעיה. סתימה במערכת הביוב לדוגמא היא דבר שלא ניתן להתעלם ממנו וקיים צורך לטפל בו מיד בדרך זו או אחרת. ישנן מספר דרכים אשר בעזרתן ניתן לטפל בבעיות בצנרת הביתית, אך רק דרך אחת הינה הבטוחה והיעילה ביותר.

פניה לאיש מקצוע היא ללא ספק הדרך הנכונה ביותר על מנת לפתור את התקלה במהירות ומבלי לגרום כל נזק למערכת הרגישה. לא כל אחד יודע כיצד לטפל תקלות הצנרת וטיפול לא נכון עשוי לפגום ולקלקל עוד יותר. אמנם ישנן שיטות ביתיות לטפל בתקלות כך שהמצב ישתפר, אך בדרך כלל המצב יחזור לקדמותו לאחר זמן מה.

אל מי כדאי לפנות

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האדם אשר כדאי לפנות אליו הוא אינסטלטור מקצועי אשר מצויד בידע ובניסיון הדרושים על מנת לטפל בתקלות מסוג זה. כאשר אנו פונים לבעל מקצוע נוכל להיות בטוחים שהוא יבצע את התיקון לשביעות רצוננו. ישנם כמה גורמים אשר כדאי לקחת בחשבון כאשר אנו מחפשים אינסטלטור:

  • מקצועיות  – חשוב שבעל המקצוע יבין מה הוא צריך לתקן ושיהיה מצויד בכל הכלים המתאימים כך שהתיקון יעבור בשלום. כיום ישנם כלים משוכללים מאוד אשר מסתמכים על טכנולוגיות מתקדמות.
  • ניסיון – אם מדובר על בעל מקצוע שזה עתה יצא לשוק אז אל תתנו לו להתגלח על התקלות שלכם. מוטב לבחור רק באינסטלטור מנוסה שנמצא בתחום כבר כמה שנים ומכיר את כל הסיטואציות הקיימות.
  • זמינות – גם אם מדובר על אדם מקצוען ומנוסה זה לא ממש יעזור לכם אם הוא אינו זמין להגיע אליכם במהירות. מוטב לבחור באינסטלטור מקומי שיוכל להגיע תוך כמה שעות ואם מדובר על מקרה חירום אז באופן מידי. תקלה יכולה להתרחש גם באמצע הלילה ולא תמיד ניתן לדחות את התיקון שלה למחרת היום.
  • מחיר – גם אם מדובר על מקרה חירום אין זה אומר שצריך לשחוט אתכם במחיר. המחיר אמור להיות מותאם למהות העבודה וישנם מחירים מוסכמים לכל תקלה ותקלה.

אילו תקלות קיימות

התקלות בתחום זה הן שונות ולעיתים גם משונות. סתימות בביוב יכולות להוציא אתכם מדעתכם בקלות ודליפה של מים בתוך הקיר תגרום לכם לסיוטים בלילה. על כל תקלה ניתן להתגבר וכל מה שדרוש זה אינסטלטור והרבה רצון טוב:

  • דליפה בקיר או בתקרה נחשבה בעבר לתקלה שהצריכה שבירה של קירות או הרמת מרצפות על פי הדרוש. כיום ניתן לסיים את הפרשה בקלות ובפשטות על ידי שימוש בכלים מתקדמים מתחום גלאי החום. כל אינסטלטור מחזיק כיום מצלמה טרמית אשר מאתרת את הדליפה במדויק ומונעת שבירה של הקיר.
  • סתימות למיניהן יכולות להיות בדרגות שונות. אם מדובר על סתימה קלה אז לעיתים ניתן להתגבר עליה בכוחות עצמכם על ידי שפיכה של מים רותחים לפתח הביוב, שימוש בפומפה או חומר אחר שמיועד לפתיחת סתימות. חשוב לדעת שהחומים לפתיחת סתימה הם מסוכנים מאוד ויש לפעול על פי ההוראות.
  • במקרה ומדובר על סתימה רצינית אז לא מומלץ לנסות לפתור את הבעיה לבד ורצוי לקרוא לאינסטלטור מומחה.
  • גם שיפוץ של חדר אמבטיה או שירותים כרוך בהזמנת אינסטלטור שכן הוא זה שיתקין את כל אביזרי הסניטציה, הצנרת ועוד. כדאי לבחור באינסטלטור מומלץ ולהתייעץ עם חברים ובני משפחה בנושא.

על מנת למנוע סתימות ותקלות רצוי לשמור על כך ששאריות לא יגיעו אל פתח הביוב, להשתמש במכסה ייעודי שיחסום את הכניסה של שיער במקלחת ועוד.

 

Back to top button