צרכנות

ניתוח להקטנת חזה

הקטנת חזה היא ניתוח פלסטי פופולרי שכבר שינה לטובה את חייהן של נשים רבות בכל רחבי העולם, וכירורגים פלסטיים מנוסים מבצעים אותו במיומנות גבוהה – אבל גם כך, כמו בכל הליך כירורגי, ייתכנו סיבוכים, וחשוב להיות מודע אליהם. מנתח פלסטי אחראי מפרט באוזני נשים שחפצות להקטין את החזה שלהן כבר במהלך מפגש הייעוץ הראשוני את כל הסיבוכים האפשריים, כולל אלה שהסיכוי כי יתרחשו מזערי, וזאת על-מנת שהן יוכלו להניח על כף המאזניים הן את הרווחים הצפויים מההליך הכירורגי ואת הסיכונים, ולהחליט על סמך מידע מקיף ומלא.

הסוגים השונים של הסיבוכים

ניתן לחלק את הסיבוכים האפשריים במסגרת הקטנת החזה ל-3 סוגים: סיבוכים שקשורים להרדמה (מדובר בניתוח שמתבצע תחת הרדמה מלאה), סיבוכים הקשורים להחלמה וסיבוכים הקשורים לתוצאות ההליך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קושי להתאושש אחרי הניתוח ולהחלים ממנו

כמו אחרי כל הליך כירורגי, גם אחרי הקטנת חזה ישנן תופעות לוואי. בפרט סביר להניח שתהיה נפיחות באזור המנותח ושהמנותחת תחוש כאבים (במרבית המקרים כאלה שכל תרופה לשיכוך כאבים תעלים). אדמומיות מהווה אף היא תופעת לוואי נפוצה וגם שטפי דם קלים אינם נדירים. תופעת לוואי אפשרית אחרת היא יובש בעור, וכדי שהיא לא תציק ניתן להיעזר בקרם לחות בתנאי שמקפידים לא למרוח אותו על החתכים. במקרים קשים יותר נוצר זיהום באזור הניתוח – זיהום אשר מחייב שימוש באנטיביוטיקה או באמצעים אחרים.

כל התופעות הנ"ל מתפוגגות מעצמן במרבית המקרים תוך מספר ימים. לגוף שלנו באופן כללי יכולת להתאושש במהירות יחסית גם אחרי הליך מורכב כמו ניתוח הקטנת חזה, אולם חשוב להדגיש כי ישנם מקרים שבהם ההתאוששות איטית וההחלמה לא מתנהלת כמו בדרך כלל – ואין דרך לחזות זאת מראש. סיבוך אפשרי אחד הוא פגיעה בצינורות דם באזור וכתוצאה מכך נמק באחת הפטמות או באחת העטרות (האזור שמקיף את הפטמה).

עוד סיבוך שעלול להיגרם לאחר הקטנתו של החזה – פעולה שאגב תורמת לא "רק" לאסתטיקה של האישה אלא מקלה על כאבי גב, כאבים בכתפיים (בגלל הרצועות של החזייה) ודלקות בעור (בגלל החיכוך בין השדיים לגוף) – הוא פגיעה ביכולת של האישה להניק. בהתאם מומלץ לנשים שעדיין לא סיימו את פרק הלידות בחייהן, ומעוניינות להניק את כל ילדיהן, להמתין עם הקטנת החזה עד להשלמת הקמת המשפחה.

עוגמת נפש עקב תוצאות הקטנת חזה

סוג אחר של סיבוכים הוא זה הקשור לתוצאות ניתוח הקטנת חזה, וליתד דיוק מדובר על חוסר שביעות רצון של המנותחת.

מקור אחד לחוסר שביעות רצון הוא הצטלקות לא אסתטית. עוד סיבוך אפשרי הוא היווצרותה של א-סימטריה בין שני השדיים. בדומה להצטלקות בולטת ולא אסתטית, גם את הא-סימטריה לא ניתן לחזות מראש, שכן כל גוף מגיב אחרת לניתוח ולסילוק חלק מרקמות העור באזור החזה. אם נוצר הבדל משמעותי במיוחד בין שני השדיים ניתן לבצע ניתוח תיקון, ובמקרים אלה הכניסה המחודשת לחדר הניתוח תהיה כעבור 6 עד 12 חודשים (גם כדי לתת לגוף להתאושש מהניתוח וגם כדי לוודא שאכן יש צורך בעוד הליך כירורגי).

חשוב להדגיש כי מדובר במקרים נדירים. נדירים הם גם המקרים שבהם האישה לא חשה בנוח עם השדיים הקטנים יותר ואולי אף מתחרטת על מעבר הניתוח. כירורג פלסטי מנוסה מוודא במהלך המפגש הראשון עם האישה, וגם בהמשך הדרך, כי היא אכן שלמה עם הרעיון להקטין את החזה ומבינה כיצד הוא ייראה לאחר הניתוח.

סיכונים עקב הרדמה

הרדמה כללית היא הליך קריטי שבזכותו אנחנו יכולים לעבור ניתוחים פולשניים בלי לסבול מכאבים, אבל מצד שני כרוכה בו גם מידה מסוימת של סיכון. תופעה נפוצה למדי היא תחושה כללית רעה בעקבות ערפול החושים המכוון, עוד תופעה שפוקדת מנותחים רבים היא הקאות, וגם רעידות הן אירוע יחסית שכיח בעקבות הרדמה מלאה. כל התופעות הנ"ל נעלמות מעצמן, אם כי ייתכן שיידרשו לכך עד 24 שעות.

בעיות משמעותיות יותר שעלולות להיגרם עקב הרדמה כללית הן אובדן תחושה עקב נזק עצבי (שלרוב הוא זמני), סחרחורות, כאבי שרירים, קושי במתן שתן ובלבול.

במקרים נדירים עלולים להיגרם נזקים חמורים במיוחד: תגובה אלרגית לחומרים המרדימים, נזק עצבי קבוע ומוות. גורמי סיכון להיווצרות סיבוכים עקב הרדמה הם משקל עודף, עישון וגיל מבוגר. חשוב לציין כי עוד לפני הניתוח פוגשות המטופלות את הרופא המרדים, וזאת על-מנת שהוא יוכל לבצע את הפעולה ההכרחית באופן הבטוח ביותר.

לפרטים נוספים היכנסו:

http://www.drarik.co.il

 

 

Back to top button