חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

תושב באר שבע נקנס ב-20,000 ש"ח וכלבתו נשלחה להסגר

שופטת בית המשפט לעניינים מינהליים בבאר שבע, שרה דברת, דחתה אמש (רביעי) ערר שהגיש בעלים של כלבה נגד הוויטרינר העירוני של באר שבע, על החלטתו לשלול ממנו את האפשרות להמשיך באחזקתה וגזרה עליו קנס חסר תקדים של 20,000 ש"ח.

מדובר בכלבה המוגדרת מסוכנת, אשר במשך שנים הטילה את אימתה על התושבים המתגוררים באזור, למרות מספר אזהרות שניתנו לבעלים ובאחת הפעמים אף הוכנסה להסגר.

בתחילת החודש שעבר נתפסה הכלבה שוב משוטטת וגורמת לבהלה בקרב התושבים זאת למרות שהבעלים הבטיח שידאג להשאירה בחצר הבית ויפעל במקביל לחיסון ועיקור. בעקבות מקרה זה ואי עמידה בתנאי התחייבות החליט הוויטרינר העירוני ד"ר רומן זינגר, להפעיל את סמכותו להחזיק בכלבה ולא להחזירה לבעלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות החלטת הויטרינר העירוני, הגיש הבעלים תושב באר שבע, ערר בפני מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, שדחה את בקשה והשאיר בעינה את החלטה.

הבעלים של הכלבה לא השלים עם פסיקה והגיש נגד העירייה ומשרד החקלאות, ערעור שכאמור נדון אתמול בבית המשפט.

השופטת דברת ציינה שהחלטת הויטרינר העירוני לקחת את כלב מבעליו התקבלה על בסיס שיקולים עניינים ומקצועיים, היא סבירה וראויה שנועדה להגן על כלל הציבור.

עוד ציינה השופטת דברת, כי לבעלים של הכלבה נתנו כל ההזדמנויות האפשרויות להשיב את הכלבה לרשותו אך הוא בחר שלא לקיים ולו תנאים אלמנטריים כדי להסיר את המכשול. "אין כל קושי לחסן את כלבה ולדאוג לכך שהכלבה לא תצא משערי החצר, או שערי הבית והדבר תלוי אך ורק בעותרת ובני ביתה ומשלא השכילה למנוע זאת אין לה להלין אלא על עצמה".

עוד כתבה השופטת בהחלטתה- כדי שתינתן האפשרות לאדם להחזיק בכלב, צריך הוא להיות מספיק אחראי הן כלפי הכלב שנטל לביתו והן כלפי כלל הציבור.

השופטת כאמור דחתה את העתירה והטילה על בעלים של הכלבה לשאת בהוצאות משפט, של 20,000 אלף ש"ח לעירייה, למנהל המחלקה הוויטרינרית בעירייה ולמשרד החקלאות.

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

2 תגובות

  1. השופטת באה כעוסה מראש והיא זקנה שצריכה כבר לפרוש ולא להוציא את העצבים שלה על עורכי הדין ו/או על מי שמגיש עתירה וחבל שכל נוהגת שופטת ודרך הגב זה לא קנס זה הוצאות משפט כאשר עורך דין שח העירייה מקבל שכר של 7000 שח אז איפו המידתיות מימנה והלאה וחבל שכך ערעור מוגד לעליון

Back to top button