חדשות הארץמבזקים

הטייס הצ'כי שמקיף את העולם במטוס קל הגיע לישראל

הטייס הצ'כי רומן קרמריק (60) המבצע הקפה סביב העולם במטוס קל, לציון 100 שנה לעצמאות הרפובליקה של צ'כוסלובקיה. הגיע ביום חמישי לישראל!

במהלך מסעו נוחת הטייס, בארצות שונות ובוחר בהן מקומות הקשורים לרפובליקה הצ'כית, על מנת לספר את היסטורית וסיפור הרפובליקה . הטייס בחר להגיע גם לישראל, בסיוע שגרירות צ'כיה בישראל. הוא נחת בחיפה ונסע לביקור עם נציגי השגרירות, בקיבוץ כפר מסריק שבגליל המערבי, לפגישה עם חברי הקיבוץ הוותיקים יוצאי צ'כיה וצאצאיהם.

קרמריק מביא עמו סרט דוקומנטרי "Czech wings above Sion" , שיוקרן אחר כבוד בקיבוץ, העוסק בתרומתה של צ'כוסלובקיה להקמת מדינת ישראל, שהתבטאה, בין היתר, בתרומת נשק מאסיבית של צ'כוסלובקיה בימי מלחמת העצמאות ובאימונים והכשרה של חיילים ישראליים. במסעו, קרמריק מבקר בשלוש יבשות ומקיף את העולם בכ-70 יום, כשישוב לצ׳כיה יכתוב ספר על חוויותיו ועל האנשים שפגש, ויתעד את מפגשיו עם דמויות מרכזיות בסיפורה של צ׳כיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטייס רומן קרמריק נחת בחיפה ביום חמישי בצהריים והמשיך ביום שישי לעמאן בירדן וחזר לארץ הבוקר, להמשך מסעו בעולם.

צילום: דוברות רש"ת

צילום: דוברות רש"ת
צילום: דוברות רש"ת
צילום: דוברות רש"ת

תגובה אחת

  1. חבל מאד שלא טרחו לנסות לפנות לאחרוני טייסי חיל האויר הותיקים שלמרבה השמחה עדיין איתנו, אותם ותיקים שלמדו והתאמנו בצ'כיה וחזרו לארץ להקים את חיל האויר המהולל שלנו.
    אין לי ספק שמפגש מעין זה היה יכול לתרום רבות לנושא שלמענו הגיע הטייס לארץ, שלא לומר גם לאושרם של הטייסים הותיקים שקצת נשכחו על ידי כותבי ההיסטוריה הצעירים של היום.

Back to top button