חדשות הארץמבזקים

קצין דרוזי נוסף הודיע על הפסקת שירותו הצבאי במחאה על "חוק הלאום"

שאדי זידאן בן 23 קצין דרוזי המשרת בצה"ל כ-5 שנים והיום סמ"פ בגדוד לוחם פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בו כתב כי בכוונתו להפסיק את שירותו בצה"ל. "עד היום נתתי למדינה את הנשמה שלי, סיכנתי את החיים שלי. עד היום עמדתי מול דגל המדינה בגאווה והצדעתי לו. עד היום שרתי את ההמנון של התקווה כי הייתי בטוח שזאת המדינה שלי ואני שווה לכולם. אבל היום, היום סירבתי בפעם הראשונה בשירות שלי להצדיע לדגל, סירבתי בפעם הראשונה לשיר את ההמנון הלאומי. אני אזרח כמו כולם ונותן את כל כולי למדינה וגם מעבר, בסוף אני אזרח סוג ב׳ ?? אז לא תודה אני לא מוכן להיות חלק מזה וכן גם אני מצטרף למאבק הזה וכן החלטתי להפסיק לשרת את המדינה הזאת. תודה לך מדינת ישראל!" כתב זידאן.

יש לציין כי מדובר בקצין השני המודיע על כוונתו להפסיק את שירותו בצבא זאת שעות ספורות לאחר שהודיע סרן עמיר ג'מאל, קצין דרוזי המשרת ביחידה לוגיסטית בזרוע היבשה בצה"ל כי אינו מוכן להמשיך בצבא במחאה על "חוק הלאום". בפוסט שפרסם ברשת החברתית והוסר מהרשת כתב, "אדוני ראש הממשלה, ישבתי עם עצמי לאחר מלא מחשבות שרצות לי בראש והחלטתי להביע את דעתי על חוק הלאום שאתה וחברי הכנסת הוצאתם לפועל. היום בבוקר כשקמתי כדי לנסוע לבסיס שאלתי את עצמי למה? למה אני חייב לשרת את מדינת ישראל, המדינה שאני ושני האחים שלי וגם אבא שלי שירתנו במסירות, שליחות ואהבת המולדת, ובסוף מה אנחנו מקבלים? להיות אזרחים סוג ב'."

הוא הוסיף "להמשיך לשרת את המדינה? אני לא רוצה להמשיך ואני בטוח שעוד מאות אנשים יפסיקו לשרת בעקבות ההחלטה שלך ושל הממשלה שלך. לאחר מלא מחשבות שרצו לי בראש אני החלטתי להשתחרר ולא להמשיך לשרת את המדינה, מדינה שיש בה ממשלה שמקבלת ולא מחזירה. ההצעה שלי למנהיגי העדה היא להפסיק את חוק גיוס החובה לבני העדה הדרוזית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

3 תגובות

  1. מותר למדינה לקבוע חוקה .
    החוקה מגינה על המיעוט .
    בסוריה יש גם דרוזים והם לא מצייצים לשלטון הסורי ואבוי לחייל הדרוזי שיגיד לשלטון בסוריה

  2. עים כל הכבוד לדרוזים , ומגיע להם הרבה כבוד ; לעם היהודי , מגיע שתהיי לו מדינה , כמו להרבה מאוד עמים אחרים; חוק הלאום בא בין היתר לחזק את הקשר בין יהדות הגולה , למדינת ישראל; קשר שיוסיף חוסן למדינת ישראל , ממנו יהנו גם הדרוזים .

  3. אתם שווים לכל אזרח במדינת ישראל וחבל שאתם נגררים לכל אותם יצורים ששונאים את המדינה.

Back to top button