חדשות הארץמבזקים

"להעמיד לדין את הרבנים שיצאו נגד מצעד הגאווה בירושלים"

"יש להעמיד לדין ולמצות את הדין המשמעתי עם הרבנים שיצאו נגד מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים". כך כתב אייל לוריא-פרדס, מועמד ברשימת מרצ למועצת העיר ירושלים, במכתב ששלח הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, ולנציב שירות המדינה, משה דיין.

"ביום חמישי האחרון פורסמה עצומה בחתימתם של 200 רבנים שהצטרפו ליוזמתו של הרב הראשי לירושלים, אריה שטרן, לצאת נגד משפחות להט"ביות ולהתנגד לקיום מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים", כתב לוריא-פרדס למנדלבליט ולדיין, "לשון העצומה קובעת כי יש לחדול, כלשונם, מה'טרור הלהט"בי' אשר קיים בתקשורת ו'שוטף את המוח' של הציבור, כביכול. אותם רבנים עושים דה-לגיטימציה לחברות וחברי הקהילה הגאה, אשר סובלים מפשעי שנאה בלאו הכי ונתקלו במקרים של אלימות קשה כנגד הקהילה הגאה במצעד הגאווה בירושלים. באופן זה, הדברים שנכתבו במסמך זה עלולים, נוכח מעמדם של החתומים, לעלות לכדי הסתה לאלימות".

"שנית", הוסיף לוריא-פרדס "הרבנים שחתמו על מסמך זה הם עובדי ציבור והם הפרו את הדין כאשר חתמו בשמם המלא ובשם תפקידם הציבורי על התבטאות פוליטית, שאינה במסגרת סמכותם. התבטאות שכזו חורגת מגבולות חופש הביטוי, כפי שציין השופט זמיר: "כאשר אדם נעשה עובד הציבור, הוא מקבל על עצמו, בין יתר החובות, גם מגבלות על חופש הביטוי, המשקפות את היחס הראוי בין העובד לבין מעביד ונדרשות גם על-ידי האינטרס הציבורי בתפקוד ראוי ותדמית הולמת של השירות הציבורי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרבנים שחתמו על מכתב זה, בעודם משרתים כעובדי ציבור הממומנים על ידי הקופה הציבורית, נדרשים לייצג נאמנה ולשרת נאמנה את כלל האוכלוסייה. על כן, תמיכה פוליטית שכזו והתבטאויות קשות כאלו על הקהילה הלהט"בית, אשר גם עליהם אמונים רבנים אלו במסגרת תפקידם, חותרות תחת האינטרס הציבורי. לכן, אני פונה אליכם על מנת למצות את הדין המשמעתי עמם וכדי למנוע הישנות של מקרים מסוג זה".

צילום: יח"צ

5 תגובות

  1. אין גבול לטפשות ולרעות הרוח!!! להעמיד רבנים לדין?!?! כמה עקומים יכולים להיות ה"גאים" האלה?! בתוך כל ההבלים האיומים שמוציאים מהפה ומעזים לכתוב, אתם שוכחים דבר אחד מהותי אנחנו יהודים, כולנו. ואנחנו ערבים זה לזה אם נרצה או לא. אנחנו בספינה אחת ואתם מחוררים אותה עם עזות המצח של להפגין בכלל ובירושלים בפרט. בקצב הזה של טירוף הדעת בעוד עשור אולי ירצו להתחתן עם בע"ח….

  2. "עושים לנו דה-לגיטימציה"..
    אף פעם לא הייתה לכם לגיטימציה
    אני רוצה גם לתבוע אותם,כמעט כל הציבור לא מעוניינים לראות אתכם עושים מעשי סדום בחוצות העיר
    אני כבר מתחיל לחשוב ברצינות שהכוונה האמיתית שלכם שהגדרתם בתור "סובלנות" זה לא להקיא

  3. ואני נתקל באלימות מאלה שצועדים אז אני מבקש לא לגבות אותם כי זה מביא לאלימות ושנאה.
    איפה כתוב שאסור לי לגבות משהו? מינימום של סובלנות הוא שיגידו להם מהעבר השני של הכביש דברים אחרים. אבל לא, הם גם יעשו מה בא להם בשם חופש הביטוי וגם יסתמו לכולם את הפה בשם אותו החופש והנה לנו זן חדש של עיוורים בהבחנה מינימלית. יודעים מה? אם הם היו צועדים אבל בגאווה אמיתית שלא איכפת להם מה חושבים עליהם – הייתי אומר אה, גאווה. אבל הם כל היום כמו תינוקות בוכים לגננת (לשופט) "הגננת הוא לא חושב כמוני" אז יודעים מה? אתם פשוט תינוקים שלא שווים יחס.
    אה, ולמה אני נגד המצעד? מה הפרובוקציות האלו? לחסום כל יומיים עיר אחרת. ועל מה? רק להגיד שאתם גאים? כל מי שגאה באיזה נושא עכשיו יצעד בחוצות העיר ויעשה פרובוקציות? ההפך. מי שגאה לא צועק את זה כל היום.

  4. מרץ אמורה לעמוד לדין על שנאת העם היהודי ובגידה בו. לכו לגור בעזה .אתם 'כןבשים'.

  5. נביחות של שטויות
    גם אתה בחור עובד ציבור צריך לייצג נאמנה את כלל הציבור, בהם הדתי, ולצאת נגד מצעד התועבה וכו'

Back to top button