חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

צפו במבצע המורכב להעברת מטוס הדקוטה המיתולוגי לשדה התעופה "רמון"

מטוס הדקוטה המיתולוגי של העיר אילת עבר שלשום (שני) למשכנו החדש בנמל התעופה הבינלאומי ב"רמון". מטוס ה"דקוטה" המיתולוגי הינו ה"אח" של שתי דקוטות אשר עשו את מרבית שירותם בצמוד. הדקוטה ה – 42 המוצבת במוזיאון חיל האוויר והועברה לשם בטיסה כמטוס האחרון לטייסת הדקוטות והדקוטה ה 44 הנמצא במוזיאון התעופה בפאלם ספרינגס קליפורניה.

סא"ל במיל' יוסי שומרוני מעמותת וותיקי הדקוטה אמר כי "מטוס 01 יוצר במפעלי דאגלס בלונג ביץ' וסופח לזרוע האוויר של ארצות הברית. המטוס, השתתף כמובן, במלחמת העולם השנייה והצטרף לחיל האוויר הישראלי ב 1950 , כאשר הוא שירת תקופה ארוכה בחיל האוויר והשתתף בהצנחה במיתלה."

המטוס הועבר עם המטוסים 40 ו 42 בהשאלה לאוגנדה, בימי הקשרים הטובים עם אותה מדינה. המטוסים הוחזרו לארץ ב 1973 ושימשו כגרעין לחברת "נתיבי נפט" אשר השתמשה בהם להובלת עובדים וציוד לשדות הנפט באבו רודס שבסיני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם ההסכמים עם מצרים והחזרת סיני ושדות הנפט התייתר הצורך בחברת נתיבי נפט, המטוסים עברו שיפוץ מלא בתע"א, חזרו לשירות בחיל האוויר בראשית שנות השמונים ושימשו בכל משימות של הטייסת, בטיסות תובלה, ומשימות מבצעיות ואימונים. עם סגירת הטייסת נצבע המטוס בצבעי ארקיע והועבר בטיסה לאילת.

העברת המטוס מבוצעת לאחר שלפני כשבוע בוצעה ב"רמון" טיסת ההסמכה לרמון עם נחיתת מטוס ארקיע והסרת הלוט מעל שלט נמל התעופה הבינלאומי 'רמון', במעמד רונה רמון ומשפחתה. תרגיל ההסמכה ב"רמון", פתח רצף הרצות הנמל הבינלאומי החדש של ישראל לקראת פתיחתו והכשרתו של השדה.

כאמור,עם ההתקדמות לקראת פתיחתו של הנמל החדש יוצא לדרך מבצע העברת הדקוטה משדה התעופה אילת לרמון . ביום ראשון ה 29 ליולי 2018 בשעה 08:30 הגיעו צוותים להעברתו של הדקוטה לשדה התעופה אילת. מנוף מיוחד החל בעבודות הפירוק והעמסה של המטוס ובמהלך יום שני 30 ליולי התבצעו השלמות של עבודות העמסה והפירוק של המטוס.

בסיום הפעילות בשדה התעופה אילת בסביבות השעה 23:00 ניתן האור הירוק לתחילת תנועה של המטוס. המטוס נע צפונה על המסלול עד לפינה הצפון מערבית של השדה, הגדר בפינה הזו נפתחה והמשאית יצאה לדרכה בכבישי הדרום. הכנפיים של המטוס פורקו ובוצעו עבודות של התאמת התוואי למעבר המשאית, מדובר במטען חריג לרוחב ולגובה . את ההובלה ליוו צוותים של חברת חשמל, משטרת ישראל , וצוות מסגרים מטעם המוביל . צפו בתיעוד, כך זה נראה…

רחפן: אופיר אריה עריכה: עופר יאיר ווידאו: יהודה בן יתח

צילום: רשות שדות התעופה
צילום: רשות שדות התעופה
צילום: רשות שדות התעופה

Back to top button