חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

משרד הביטחון חושף: 158 מתנדבי חו"ל מ-18 מדינות שונות

האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון מפרסם היום (רביעי) את נתוני הגיוס של מתנדבי חו"ל-מח"ל: במחזור הגיוס אוגוסט 2018 יתגייסו 158 מתנדבי חו"ל-מח"ל ועולים חדשים שביצעו תכניות הכנה לקראת גיוסם מ-18 מדינות שונות, מתוכם 120 מתנדבים ו-38 מתנדבות.
יהדות צפון אמריקה מובילה במספר המתנדבים עם כ-45 אחוזים, אחריה יהדות צרפת עם כ-30 אחוזים מכלל המתנדבים. מספר המתנדבים מאוסטרליה גדל פי ארבעה, ומספר המתנדבים מבריטניה הוכפל בהשוואה לאשתקד.

בשבוע הבא יחל הגיוס של מחזור אוגוסט 2018 של תכניות מתנדבי חו"ל-מח"ל ועולים חדשים, שעברו תכניות הכנה לקראת גיוס אשר מוביל האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, בשיתוף אגף צעירים במשרד העלייה והקליטה. במהלך התכניות עוברים החיילים לעתיד הכנה פיזית ומנטאלית לקראת גיוסם לצה"ל, הכוללת בין היתר מסעות, אימונים ומפגשים עם קציני צה"ל, טיולים בכל רחבי הארץ מדרום עד צפון ולרוחבה, מבקרים באתרי מורשת ומסיירים במוזיאונים, פוגשים ומכירים את החברה הישראלית על כל גווניה, משפרים את העברית בשיעורים המועברים ע"י חיילות צה"ל – כל זאת ועוד על מנת ללמוד על צה"ל, על אופי ותנאי השירות בדגש על זכויותיהם כחיילים בודדים, ולהגיע לשירות הצבאי בשלים ומוכנים.

במחזור אוגוסט, 69 חניכים מכלל המתגייסים מגיעים מארה"ב ו-43 מגיעים מצרפת. כמו כן, את התכניות סיימו גם 16 חניכים מבריטניה, 8 חניכים מאוסטרליה, 4 מקנדה, 3 מבלגיה, 2 מברזיל, 2 מדרום אפריקה ו-2 מהודו, בתכניות ההכנה משתתפים חניכים מ-18 מדינות.
לפני כארבע שנים הושלמה עבודת מטה משותפת לאגף הביטחוני–חברתי במשרד-הביטחון ולצה"ל, להתאמת נושא ההכנות לשירות לאוכלוסיות מתגייסי התפוצות במסגרתה הוחלט על הקמת תכניות הכנה לקראת גיוס לעולים חדשים ולמתנדבי חוץ לארץ (מח"ל). תכניות אלו נמצאו בעלות ערך קריטי להשתלבות בשירות ואף הוגדרו כתנאי לגיוסם של מתנדבי חוץ לארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת העלייה והקליטה, חה"כ סופה לנדבר בירכה את העולים והמתנדבים מחו"ל עם סיום הקורס ואמרה: "ההחלטה לעזוב חיים נוחים, משפחה וחברים ולהגיע לישראל על מנת להתגייס לשירות בצה"ל אינה מובנת מאליה, ולמרות זאת בחרתם לעשות את הצעד. בשם שר הביטחון אביגדור ליברמן ובשמי, אני מאחלת לכם שירות נעים ומשמעותי. תרומתכם למדינת ישראל בהגברת החוסן הלאומי הינה אדירה ומעוררת הערצה. משרדנו גאה להעניק לכם מעטפת סיוע שמלווה אתכם משלב ההכנה, דרך השירות וגם לאחר השחרור. אנו במשרד העלייה והקליטה נעשה הכל כדי שתרגישו פה בבית".

אודי דרור ראש החטיבה לגיוס ומסלולים ייחודיים, באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון אמר כי: "זהו המחזור ה-18 של התכנית הייחודית הזו, שזוכה לתהודה והשפעתה ניכרת ביחידות צה"ל הקולטות את בוגרי התכנית. רובם המכריע של הבוגרים והבוגרות משתלב ביחידות הלוחמות של צה"ל. אנו במשרד הביטחון גאים על קיום תכניות אלה, ומברכים את המתגייסים על ההחלטה להגיע ארצה ולהתנדב לשירות בצה"ל. אנו מקיימים מאמצים רבים לחיזוק הקשר של יהדות התפוצות עם מדינת ישראל וכן לעידוד גיוסם לצה"ל והכנתם לקראת שירות קרבי ומשמעותי".

צילום: דוברות משרד הביטחון

Back to top button