חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"בקריות ולוחמי האיסוף איתרו את האויב, זיהו אותו והכווינו אש"

אתמול (רביעי) בשעות הערב תקף כלי טיס של צה"ל 7 פעילי טרור חמושים בדרום רמת הגולן הסורית. הבוקר אותרו במקום לאחר הסריקות חגורות נפץ ורובה מסוג קלצ'ניקוב. דובר צה"ל ציין כי "צה"ל נמצא בערנות ומוכנות גבוהות וערוך לשמירה על בטחון תושבי ישראל."

קצין האג"ם של גדוד "עיט" רב-סרן אלכס שקליאר אמר הערב כי "אתמול בערב גדוד עיט, גדוד האיסוף הקרבי של אוגדת הבשן זיהה 7 חמושים בדרכם לשטח מדינת ישראל. בקריות ולוחמי האיסוף איתרו את האויב, זיהו אותו מבעוד מועד והכווינו אש על מנת לסכל את החדירה. אנחנו גדוד האיסוף נעשה את כל המוטל עלינו בשמירה על גבולה הצפוני של שטח מדינת ישראל".

צילום: דובר צה"ל
חלק מאמצעי הלחימה שאותרו בשטח (צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך הודיע צה"ל כי הסתיים היום תרגיל צבאי נרחב לתרגול הכשירות והמוכנות לחירום של פיקוד הצפון והמטה הכללי. מטרת התרגיל הייתה שיפור כשירות פיקוד הצפון למלחמה ותרגול המטה הכללי והפיקוד בתרחישי חירום ומלחמה שונים בפיקוד הצפון וכן תרחישים רב זירתיים. במהלך התרגיל תורגלו הפעלת יכולות הגנה, התקפה ותמרון, מהלומות אש ומודיעין במספר גזרות במקביל ולאורך זמן רב בהתאם לתמונת המצב המשתנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר הבוקר במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר בצפון הארץ, יחד עם מהגנ"א, תא"ל צביקה חיימוביץ' ובין השאר ביקר בסוללת היהלום (פטריוט) ובסוללת קלע דוד. שר הביטחון נפגש עם מפקדי וחיילי מערך ההגנה האווירית ובהם סרן אור נעמן, מפקדת סוללת הפטריוט, שהיתה אחראית ליירוטים המוצלחים בשבועות האחרונים.

צילום: שחר לוי, משרד הביטחון

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button