בריאותחדשות הארץמבזקים

ילדה נפטרה לאחר שטבעה במגדל, ותאונות קשות בימי חופשת בתי הספר

מאת עובדיה אהרון – חובש ביחידת האופנועים באיחוד הצלה, ודובר איזורי טבריה וסובב כנרת

לצערנו הרב לאחרונה בין רעש ההמולה והמטיילים, שמענו על אסונות רבים באזורינו, בהם אירעו מקרי טביעה, כוויות, פציעות וחבלות, עשרות תאונות דרכים חלקן אף קשות. אירועים אלו מסתכמים בפציעות רבות, קלות ואף קשות ובאירועים המצערים יותר גם הרוגים, בכל מקרים אלו טיפלו במסירות חובשי איחוד הצלה – רשת המתנדבים להצלת חיים, יצויין כי מקרים אלו הם בנוסף למקרי השגרה ברמה היומיומית.

הכאב נעשה גדול יותר שכל זאת מתרחש בימי החופש בהם מבלים שעות איכות עם המשפחות, נכון לכתיבת שורות אלו והלוואי שלא נשמע יותר מקרים קשים, האירוע המצמרר האחרון אירע במושבה מגדל ובו טבעה ילדה בת 5, טופלה בשטח ע"י פרמדיק וחובשים של איחוד הצלה ופונתה לבית החולים פוריה, שם לאחר מאמצי החייאה רבים ולמרבה הצער נקבע מותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דוד מריזן פאראמדיק מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ של חברת מריזן בסיוע חובשים נוספים וצוות אמבולנס של איחוד הצלה ביצענו פעולות החייאה ממושכות על הילדה שנמשתה מהמים ללא דופק ונשימה."

משה מזרחי חובש באיחוד הצלה גר במרכז הארץ ובעת הטביעה שהה יחד עם משפחתו במגדל, עם קבלת הקריאה במוקד 1221 של איחוד הצלה היה סמוך לאירוע והגיע ראשון לזירה – וכך הוא סיפר: "בקבלת הקריאה במוקד 1221 של איחוד הצלה הייתי בצימר סמוך ויצאתי מיידית למקום. התחלתי בביצוע פעולות החייאה תוך כדי שרופא בניידת טיפול נמרץ של חברת מריזן הגיע למקום עם חובשים נוספים והמשכנו בביצוע פעולות החייאה. לאחר מכן הילדה פונתה בניידת טיפול נמרץ תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש לבית החולים. עקב אופי האירוע צוותי חוס"ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה הגיעו לסייע".

זכרו: רשת המתנדבים של איחוד הצלה זמינה למענה מהיר עבורכם 24/7 בכל מקרה חירום \ מקרה רפואי חייגו 1221 (ללא כוכבית) מכל טלפון.

צילום: דוברות איחוד הצלה

Back to top button