חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"ראש עיריית רמת השרון לשעבר אינו כשיר להתמודד בבחירות הקרובות"

בעקבות חוות דעת משפטית שפורסמה לאחרונה מטעמו של מר יצחק רוכברגר, ולפיה הוא כשיר להתמודד לתפקיד ראש העיר רמת השרון בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, שלחה היום (שלישי) התנועה לאיכות השלטון חוות דעת למפקחת הארצית על הבחירות ברשויות המקומיות המבהירה כי באופן ברור וחד משמעי – רוכברגר מנוע מלהתמודד. "מר רוכברגר אינו כשיר ואינו ראוי להתמודד לתפקיד ראש עיריית רמת השרון ועל מנהלת הבחירות להימנע מלאשר לו להיכלל ברשימת המעומדים, ולהוציא הודעה ברורה על כך לציבור המצביעים המוטעה"

בדצמבר 2014 הורשע ראש עיריית רמת השרון לשעבר יצחק רוכברגר ונגזרו עליו 6 חודשי מאסר שירוצה על דרך של עבודות שירות; 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים; קנס בסך 40,000 שקל. כמו כן, קבע בית המשפט כי במעשיו של רוכברגר דבק קלון. ביום 07.08.2018 פרסם רוכברגר הודעה רשמית בעמוד הפייסבוק שלו, לפיה בכוונתו להתמודד לראשות העיר רמת השרון. בהודעתו התייחס רוכברגר לקושי החוקי וטען כי החוק מאפשר לו להתמודד, וכי דבריו מגובים בחוות דעת משפטית.

בתנועה לאיכות השלטון אומרים כי מדובר בחוות דעת חסרה המתעלמת מהוראות החוק המחייבות כמו מעיקרי פסק הדין שניתן בעניינו של מר רוכברגר. התבססות על חוות דעת חסרה זו כדי להצהיר בראש חוצות שהחוק מתיר לרוכברגר לשוב ולהתמודד לתפקיד ראש העיר, היא הטעיה של ממש של ציבורים הבוחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הם הסבירו כי על פי החוק, מקום בו נידון אדם בפסק דין סופי לעונש מאסר בפועל לתקופה העולה על שלושה חודשים, ובית המשפט קבע שיש בעבירה שביצע משום קלון או שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לא קבע שאין בעבירה בה הורשע משום קלון – לא יוכל אותו אדם להיכלל ברשימת המועמדים בבחירות לרשויות המקומיות. קריאה מלאה של הוראות החוק השונות לא מותירות ולו פתח צר ביותר של ספק – מר יצחק רוכברגר אינו כשיר להתמודד לתפקיד ראש העיר רמת השרון.

מדובר בראש עיר לשעבר שהורשע בעבירות חמורות ביותר מתחום טוהר המידות, נגזרה עליו תקופת מאסר בפועל ונקבע בגזר דינו כי בעבירות שביצע יש קלון. אותו ראש עיר לשעבר מבקש כעת לשוב ולהתמודד לאותו התפקיד בו מעל באמון הציבור ובו עבר על החוק, ומנסה לגבות זאת בחוות דעת חסרה, שגויה וסלקטיבית שכולה זריית חול בעיני הציבור עד כדי הטעיה של ממש.

רוכברגר אינו כשיר ואינו ראוי להתמודד לתפקיד ראש עיריית רמת השרון, ועל מנהלת הבחירות להימנע מלאשר לו להיכלל ברשימת המעומדים, ולהוציא הודעה ברורה על כך לציבור המצביעים המוטעה. ציינו בתנועה לאיכות השלטון.

תגובה אחת

Back to top button