חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

חמאס: "המכשול הגדול" להצלחת המהלכים הוא אבו מאזן

משלחת חמאס, בראשות סגן ראש הלשכה המדינית של התנועה סאלח אל-עארורי ערכו אמש (רביעי) סדרת מפגשים עם ראשי הפלגים הפלסטינים בבית מצרים קהיר. משלחת התנועה, שכללה את חברי הלשכה המדינית בעזה ומחוצה לה נפגשה עם נציגי משלחות של הג'יהאד האסלאמי, ועדות ההתנגדות העממית, תנועת המוג'אהדין ופלגים נוספים. המפגשים עסקו בשלושה נושאים עיקרים: תנאי החיים ברצועת עזה, ההסדרה עם ישראל והפיוס הפנים פלסטיני.

חמאס אמר לאחר הפגישות עם הפלגים כי קיים "דיון מעמיק ומקיף" בנוגע לצרכים הפלסטיניים ובדרישות להצלחת ההסדרה והאמצעים להשגת הפיוס. לדבריו העמדה הפלסטינית מאוחדת והחזון הלאומי להתמודדות בנושאים אלה מתגבש ויושג בקרוב. בחמאס אמרו עוד כי הפלגים הדגישו את החשיבות בפעולה קולקטיבית המייצגת את כל השותפות הלאומית.

משלחת חמאס

"משלחת תנועת חמאס בחנה את המאמצים המצריים וערכה דיאלוגים עם הפלגים השונים בשלוש סוגיות. אנו משבחים את המאמצים של מצריים להבטחת הצלחתם. המשלחת מביעה פליאה על היקף "השמועות" שמודלפות לכאורה מהדיונים והפגישות המתקיימות בקהיר ומבהירה כי לא כל הפרסומים בנושאים שנידונו אכן נכונים. אנו משבחים את כוחות ההתנגדות (הפלגים בעזה) שתומכים בעמדת התנועה. שזהו בסיס להמשך הסוגיות והנושאים השונים". נמסר בהודעת חמאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הודעת חמאס בשעות הקרובות ימשכו הדיונים בין נציגי המשלחות של כלל הפלגים הפלסטינים ובמיוחד פלגי אש"ף בשלושת הסוגיות שהוזכרו ותגובש עמדה פלסטינית מאוחדת להתמודדות עם סוגיות אלה.

בתוך כך, אמר היום בכיר חמאס מחמוד א-זהאר כי "המכשול הגדול" להצלחת המהלכים עליהם דנים הפלגים במצרים הוא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדבריו, התנהלותו מעידה על כך שאיננו מעוניין בפיוס ולכל צעד של התקרבות בין חמאס למצרים בכל הנוגע להקלת המצור על רצועת עזה שניתנות לחמאס.

תמונה של אבו מאזן המתפרסמת ברשתות החברתיות

יש לציין כי על אף "השקט" שנשמר, חמאס ממשיך גם הבוקר לעודד את העם הפלסטיני לצאת מחר להפגנות על גדר הגבול עם ישראל.

מנגד אומר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "עם כל הכבוד ליוזמות של מצרים והאו"ם אנחנו נפעל לפי האינטרס שלנו. לא צריך ביקורים חשאיים ונסתרים. אם יש שקט בצד השני, יש בטחון ותושבי עזה יהיו הראשונים להרוויח".

העיתון אלחייאת אף פרסם היום כי ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ביקר אמש בישראל וכי הוא צפוי להיפגש גם עם אבו מאזן. על פי הדיווח, כאמל דן עם הצדדים בהסכם הרגיעה, בפרויקטים הומניטריים בעזה, בפיוס הפנים פלסטיני ובמשא ומתן לחילופי שבויים בין ישראל לחמאס. יש לציין כי לדיווח אין אישור ממקור אחר.

מחר (שישי) יהיה "המבחן הגדול" של חמאס וישראל בניסיון לשמר את השקט. אם נראה את המשך הניסיונות לפגוע בגדר המערכת ובחיילי צה"ל, אין ספק כי תבוא תגובה צבאית מצד ישראל. אך בחמאס יצטרכו להגיב באיפוק מרבי כי הפעם כל תגובה מצדו תדרדר במהירות את המצב להסלמה מסוכנת ולהפסקת כל המגעים להסדרה עמו.

תגובה אחת

  1. ארבע חודשים מדברים את אותם המלים, ואת אותם המשפטים , שר הביטחון עושה נו= נו= נו והעזתים ממשיכים בשלהם ושורפים את הדרום וכדי לפייס אותם ישראל שולחת עשרות משאיות מלאות כל טוב, אך השקט לא נשמר, לדעתי צריך להפעיל נגד יד חזקה ולדרוש פיצוים על הנזק שגרמו לשדות !!!!!

Back to top button