חדשות הארץלבנוןמבזקים

אישום: חבר בארגון טרור לבנוני שאומן ע"י חיזבאללה ניסה לחדור לישראל

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד מצטפא עוואד, בן 36 יליד לבנון ותושב בלגיה, בגין חברות בארגון טרור, אימונים צבאיים אסורים, איסור פעולה ברכוש טרור ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד עדי שגב, החל משנת 2010 השתייך הנאשם, אזרח לבנוני אשר היגר לבלגיה בשנת 2003, לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. הנאשם השתתף במפגשי פעילים של הארגון בבלגיה, למד את השקפת העולם של הארגון ופעילותו ובהמשך אף גויס באופן רשמי לארגון.

במהלך שנת 2015, פנה אל הנאשם פעיל מרכזי של ארגון החזית העממית בבלגיה והציע לו לקחת חלק בפעולותיו של הארגון. בהמשך לקח הנאשם חלק בפגישה של פעילים מרכזיים בארגון שנערכה בברלין, במסגרתה דנו הפעילים באופן חידוש פעילות הארגון. אותו פעיל אף הציע לנאשם לצאת לקורס הכשרה ביטחוני של הארגון בלבנון. הנאשם הסכים להצעתו והפעיל קישר אותו לממונה הצבאי של הארגון בלבנון, אשר תיאם את השתתפותו בקורס. במהלך הקורס, אשר נמשך שלושה ימים והועבר על-ידי פעילי ארגון "חיזבאללה", עבר הנאשם שיעורים בנושא ביצוע והתחמקות ממעקבים. בשנים הבאות נטל הנאשם חלק בפעילויות הארגון ברחבי העולם ובין היתר התלווה ללילא חאלד, פעילה מרכזית בארגון, להרצאות אותן העבירה ברחבי העולם בנוגע לפעילות הארגון. כמו כן סייע הנאשם בהעברת כספים עבור הארגון מלבנון וסוריה לידי בכיר בארגון בבלגיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך חודש יולי 2018 הגיע הנאשם לירדן, שם השאיר את מחשבו האישי ואת מכשיר הטלפון הנייד שלו אצל לילא חאלד, וכן מחק את חשבון הפייסבוק שלו. לאחר מכן ניסה הנאשם להיכנס לישראל דרך מעבר הגבול בגשר אלנבי, ועם כניסתו לישראל נעצר על ידי כוחות הביטחון.

בבקשת המעצר נכתב כי נגד הנאשם קמה עילת מעצר "בשל עבירות הביטחון שביצע ולאור חומרתם, טיבם ואופיים של מעשיו, אשר בבסיסם הזדהות ופעילות במסגרת ארגון טרור מוכרז… ובפרט נוכח כך שבמסגרת פעילותו של המשיב בארגון טרור מוכרז, הוא השתתף באימון צבאי-ביטחוני של הארגון, אשר הועבר על ידי פעילי ארגון "חיזבאללה" בלבנון, וכלל תכני עיקוב, התחמקות מעיקוב וכתיבת דו"חות עיקוב. בנוסף, פעילותו של המשיב במסגרת ארגון החז"ע כללה בין היתר השתתפות במפגשים רבים של פעילים בארגון ואף משימות העברת כספים בין פעילים מרכזיים בארגון, לטובת הארגון. כמו כן, עת שהה בירדן, עובר להגעתו לישראל, מחק המשיב את חשבון הפייסבוק "המבצעי" שלו, והשאיר את מחשבו האישי והטלפון הנייד שלו בירדן, אצל פעילה בארגון. פעולות אלו בוצעו, לשם טשטוש פעילותו במסגרת ארגון החז"ע ובכדי להקשות על גורמי הביטחון בישראל להתחקות אחר פעילותו."

אילוסטרציה

Back to top button