חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אלפי פלסטינים הגיעו לגבול עם ישראל, צה"ל בכוננות שיא

כ-7,000 פלסטינים נענו לקריאות חמאס ושאר פלגי ההתנגדות ברצועת עזה והגיעו היום (שישי) אל שטח ההפגנות בגבול רצועת עזה. צה"ל נמצא בכוננות שיא לקראת ההפגנות שאמורות להתחיל בעוד כמחצית השעה.

גורם צבאי מסר לחדשות MivzakLive כי צה"ל לא יאפשר למפגינים לפגוע בתשתיות הביטחון, בחיילי צה"ל ובאזרחי מדינת ישראל. "אין לנו התנגדות למחאה של הפלסטינים ולהפגנות המתקיימות אך אנו מצפים שהפלסטינים ינהגו בדרכי שלום ולא באלימות. כל פרובוקציה תיענה בחומרה ולא נהסס לפעול כנגד מפגינים שינסו לפגוע בכוחותינו או בתשתיות הביטחון."

יש לציין כי ההפגנה היום מתקיימת על רקע המגעים והשיחות האינטנסיביות המתנהלות בבירת מצרים, קהיר על הסדרה ארוכת טווח בין ישראל לחמאס. שני הצדדים מודעים לכך שהיום הוא "יום המבחן" וכי כל אירוע חריג על הגדר יכול לשבש את המגעים להסדרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון ביקר בתחילת השבוע (שני) באוגדת עזה וקיים דיון הערכת מצב, יחד עם הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום, מתפ"ש, מפקד אוגדת עזה ונציג השב"כ. בתום הערכת מצב אמר שר הביטחון ליברמן "מאז תחילת אירועי 'צעדת השיבה' חמאס ספג 168 הרוגים, 4,348 פצועים ועשרות תשתיות טרור שהושמדו."

ליברמן הדגיש כי "השאלה של סבב הלחימה הבא, היא לא 'האם' אלא 'מתי'." ואמר כי הוא בטוח שמדינת ישראל תעשה את מה שצריך ואיך שצריך.

"אנחנו מנהלים מדיניות ביטחון אחראית ועוצמתית. מדיניות ביטחון אחראית אינה מענה, לא לטוקבקיסטים, לא לכותרות בעיתונים ולא לדעת הקהל. אנחנו ערוכים ויודעים מה לעשות ואיך לעשות."סיכם שר הביטחון.

שר הביטחון באוגדת עזה – צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון

צילום: שחר לוי, משרד הביטחון

תגובה אחת

  1. וכל זאת אחרי שיחות פיוס של ראש הממשלה ואספקת מצרכים חיוניים לתושבי עזה וחתימה על שקט ל שנה!!!!!

Back to top button