חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ זועבי: השר מאפשר לאזרחים המרגישים סכנה לירות בכל "חשוד"

ח"כ חנין זועבי פנתה היום (רביעי) לשר לביטחון פנים בבקשה דחופה לשקול מחדש את המדיניות ההקלות במתן רישיונות נשק, בו השר מאפשר לאזרחים המרגישים סכנה לירות בכל "חשוד". כאשר לדבריה המושג "מרגיש בסכנה" הוא קוד לאזרחים היהודים, והמושג "חשוד" הוא קוד לאזרחים הערבים.

כמו כן היא ביקשה לסתום את הפרצה בנהלים, המאפשרת לבעלי עבר פסיכיאטרי לקבל רישיון נשק ללא כל קושי. ע"פ הנהלים כל אדם שעבר טירונות וקורס רובאי 7 יכול לקבל רישיון לנשק אחרי מילוי עצמי של טופס הצהרת בריאות חתום ע"י רופא המשפחה.

בקופות החולים אין כל מידע אודות עברו הפסיכיאטרי של האדם. מידע זה נמצא רק במערכות של משרד הבריאות ורק החל משנת 2015 (שנת הרפורמה בבריאות הנפש). כתוצאה מפרצה זו יכול למעשה גם אדם בעל עבר פסיכיאטרי קשה לקבל רישיון לנשק. כל מאבטח נדרש על פי הנהלים החדשים לעבור בדיקה פסיכולוגית טרם קבלת אקדח לצורכי עבודתו. אך אזרח רגיל יכול לקבל אקדח ע"פ הצהרת בריאות עצמית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקום לצמצם את כמות הנשק המוחזק בידי האזרחים בחר השר להגדיל כמות זו. הדמיון לארה"ב בו כל אדם יכול להחזיק ארסנל שלם ומסוכן הולך וגדל. מעשי הרצח ההמוניים שבוצעו בארה"ב ע"י אנשים מערעורים בנפשם שהחזיקו בנשק חוקי לגמרי הפכו לנפוצים. יש לטפל בסוגיה באופן מיידי.

תגובה אחת

  1. בס"ד
    בכל חשוד ? לצערי הרב ויותר נכון לצערכם הרב כולכם בגדר חשודים ומהווים סכנה ליהודים ולא בגלל שאנחנו מדומינים אלא בגלל שאתם אשמים בזה אתם מציגים את עצמכם ככה …שהידים…בדם נפדה …טילים …פיגועים…וכו' רק אתם אשמים באמת אתם לא רוצים שלום ואנחנו מפגרים כי אנחנו מחפשים "פרטנר" לשלום בעוד שאת ה"פרטנר" האמיתי הם שוכחים שזה הקב"ה אתם גם אומרים שאתם מאמינים באל אחד ואתם אומרים שהתורה שלנו אמת ואז אתם נלחמים בנו ומי שנלחם בנו נלחם באלוקינו כי אנחנו והוא והתורה זה אחד אז למעשה אתם לא מאמינים באל אחד …אתם אומרים שמותר לכם לשקר כדי להשיג את המטרה…בקיצור אתם שקרניקים ואנחנו הבלים ובסוף יבוא האדון אל היכלו וכולכם תראו את האמת

Back to top button