חדשות הארץמבזקים

עורכי הדין שנתפסו בביקורת מס הכנסה באזור חדרה ושלל התירוצים

"הבן שלי בחופשה בחו"ל ולכן ההכנסות לא נרשמו", תירץ עו"ד מאזור חדרה, שבבדיקת חשבון הבנק העסקי שלו התברר, שלא רשם בספריו הכנסות מתחילת חודש אוגוסט בסך של כ-58,000 ₪, לדבריו "רק בני רושם את ההכנסות". ביקורת זו היתה אחת מ-157 ביקורות שנערכו על ידי רשות המסים בשבוע שעבר באזור חדרה.

20 צוותים של אנשי ניהול ספרים יצאו אל השטח כדי לבחון את מילוי הוראות החוק ע"י בעלי העסקים מענפי המסחר והשירותים. הממצאים מעידים על כך שכ-8% מהם לא רשמו הכנסות.

ביקורת אצל עו"ד נוסף גילתה כי שולם לו במזומן 5,305 ₪ בארבע הזדמנויות שונות, שלא נרשמו בספרים. עו"ד טען כי הלקוח שילם לו במקומות ובמועדים שהספרים לו היו ברשותו, וכשהם היו בהישג ידו – "הרישום פרח מזיכרוני". עו"ד אחר, שבדיקת חשבון נאמנות שלו חשפה העברות בסך של כ-84,000 ₪ ללא כל תיעוד, טען שלא ידע שעליו להוציא קבלות על העברות בחשבון נאמנות. עו"ד נוסף שלא רשם העברות בנקאיות לחשבון נאמנות בסך של כ-13,000 ₪ השיב כי הוא רושם קבלות אחת לתקופה. ובעל חברה למתן שירותי עריכת דין, שבדיקה אצלו העלתה אי רישום של שני צ'קים בסך של כ-4,000 ₪, תירץ כי אחד הצ'קים הופקד ע"י המתמחה שלא רשמה בספרים, והצ'ק השני בכלל לא מיועד להם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעל עסק לפיקוח על שירותי בנייה נתפס שאינו מנהל ספרים, הוא נחקר וטען כי הוא חדש בתחום, פרש לאחרונה מהמשטרה, והתכוון לרשום קבלות בספרי החשבונות של אשתו, שהיא בעלת גן ילדים. בעל עסק לתיקון מוצרי חשמל, שקיבל מלקוחה 450 ₪ עבור תיקון מכונת כביסה ולא רשם את הכספים בספריו, אמר כי טרם סיים לתקן, "כשאסיים, אוציא קבלה".

גם מורים מפספסים – מורה לנהיגה, שבכרטיס התלמיד היה רשום "שולם 200 ₪" אבל לא רשמה בספרי העסק, תירצה ואמרה "פספסתי". "אני לא אספר סיפורים, אין לי הסבר" אמר גנן שהסב צ'ק בסך 250 ₪ לספק שלו, אבל לא רשם בספריו. קבלן איטום והספק שלו לא "אטמו" היטב את העסקה ביניהם, כי בביקורת אצל הספק התברר כי הסב לקבלן צ'ק בסך 7,010 ₪, והקבלן לא תיעד בספריו. ו"יש בעיה בתוכנה של הקופה" טען בעל עסק למכירה ולתיקון אופניים שלא רשם צ'ק בסך של כ-4,000 ₪.

אילוסטרציה (קרדיט: pixabay)

תגובה אחת

Back to top button