חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

לקראת פיצוץ? כן הסדרה לא הסדרה – חיים את הרגע

כן הסדרה לא הסדרה – חיים את הרגע. בשבועות האחרונים דנים מנהיגי הפלגים ברצועת עזה עם ראשי המודיעין המצריים בניסיון להגיע להסדרה עם ישראל שתסיר את המצור מעל רצועת עזה. הדיונים בין הצדדים נתקלו בלא מעט מכשולים בדרך.

בישראל דורשים שההסדרה תכלול את החזרת גופות החללים והנעדרים הכלואים בידי חמאס אך בחמאס מתעקשים כי תהיה זו עסקה נפרדת ולא כחלק מההסדרה. מכשול נוסף והוא כנראה גם זה שיסכל את ההסדרה נקרא אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית.

מנהיגי חמאס סינוואר והנייה

אבו מאזן החליט שלא לשתף פעולה עם ההסדרה הנרקמת בין ישראל לחמאס ואף לפעול בכל דרך אפשרית על מנת לסכל אותה. אבו מאזן איים כי אם תיחתם לבסוף הסדרה "מאחורי גבו" הוא יפסיק באופן מיידי להעביר עשרות מיליוני דולרים מידי חודש לרצועת עזה. "יום לאחר שייחתם ההסכם בין ישראל לחמאס, הרשות הפלסטינית תעצור את המימון החודשי המועבר לרצועת עזה בסך 96 מיליון דולר" אמר אבו מאזן לפני כשבועיים. בנוסף ציין אבו מאזן ששום הסדרה לא תהיה אם לא תעבור דרכו. לדבריו אם ישראל וחמאס רוצים הסדרה הוא הגורם המחליט לעם הפלסטיני, היחיד והרשמי ועמו צריכים לדון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבו מאזן אף מבקש לקבל לידיו את השליטה המלאה על רצועת עזה על כל המשתמע מכך, מדינית וגם צבאית, כולל את אמצעי הלחימה והמנהרות.

צילום: REUTERS / Mohamad Torokman

בנקודת הזמן הזו נהנים הצדדים מהשקט היחסי המלווה את המגעים להסדרה, אך כל הצדדים מבינים כי מדובר בשקט זמני בלבד שלא יארך זמן רב. בישראל מנסים לייצב בשטח משוואה של "שקט יענה בשקט" בלי קשר להסדרה. אמש הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי בשל השקט הנשמר בשבוע האחרון החליט בהתייעצות עם גורמי הביטחון לפתוח מחדש את מעבר ארז זה בנוסף למעבר כרם שלום שנפתח מוקדם יותר.

בסיור שערך שר הביטחון ליברמן לפני כשבועיים באוגדת עזה וקיים דיון הערכת מצב, יחד עם הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום, מתפ"ש, מפקד אוגדת עזה ונציג השב"כ אמר כי השאלה של סבב הלחימה הבא, היא לא 'האם' אלא 'מתי'. "אני בטוח שאנחנו נעשה את מה שצריך ואיך שצריך" אמר אז שר הביטחון.

צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון

צילום: שחר לוי, משרד הביטחון

אתמול קיים הרמטכ"ל רא"ל, גדי איזנקוט הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון ומפקד עוצבת "שועלי האש", תת-אלוף יהודה פוקס וסייר בעוצבת "שועלי האש" באוגדת עזה. הרמטכ"ל הדגיש כי הכוחות ממשיכים להיות ערוכים ומוכנים לכל התפתחות אפשרית.

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

כתבות נוספות בנושא:

חמאס: "המכשול הגדול" להצלחת המהלכים הוא אבו מאזן

אבו מאזן: "או אנחנו או חמאס, לא נסכים להפרדה בין הגדה לרצועת עזה"

הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס, אבו מאזן מתנגד ומאיים

הרמטכ"ל באוגדת עזה: "ערוכים ומוכנים לכל התפתחות אפשרית"

ליברמן: השאלה של סבב הלחימה הבא, היא לא 'האם' אלא 'מתי'

גורם ביטחוני בכיר: "השקט בדרום נמשך כבר יומיים ברציפות"

נתניהו: "המטרה שלנו להשיב את השקט לדרום והיא תושג במלואה"

Back to top button