חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"יש לחקור חברי הרשימה המשותפת על פגיעה ביחסי החוץ של ישראל"

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות לפתוח בחקירה נגד חברי הכנסת מסיעת הרשימה המשותפת בגין פגיעה ביחסי החוץ של ישראל. במקביל פנה חבר הכנסת ליו"ר ועדת האתיקה כדי שיכנס בדחיפות את הועדה עוד בפגרה ויפעל להענשת חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שפעלו נגד מדינת ישראל בפורומים בינלאומיים.

כזכור, פורסם בכלי התקשורת כי בשבועות האחרונים חברי כנסת מהרשימה היו מעורבים בקידום הצעת גינוי למדינת ישראל. זאת, לדברי שגריר ישראל באו"ם, בהמשך לשיתוף פעולה הדוק בין חברי הרשימה המשותפת לנציגים הפלסטינים באו"ם בפעילות שמטרתן העיקרית הסתה והשמצה נגד מדינת ישראל באו"ם ובעולם.

הפנייה ליועמ"ש נעשתה לפיכך שלנוכח העובדות, ישנו חשד שחברי הרשימה המשותפת עברו על סעיף 121 לחוק העונשין שבו "העושה מעשה עבירה בכוונה להזיק ליחסם בין ישראל לבין מדינה, ארגון או מוסד… דינו – מאסר עשר שנים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ עודד פורר אמר כי "בניגוד למרבית חברי הכנסת, המרבים לייצג את האינטרס הישראלי בפרלמנטים אחרים ובאומות המאוחדות, פועלים חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בזירה הבינלאומית כנציגיהם של הפלסטינים תוך ניצול מעמדם לפגיעה במדינת ישראל ולערעור יחסי החוץ שלה. הפנייה שלי ליועץ המשפטי לממשלה נוכח הפרסום מצטרפת למקרים רבים בהם פעלו חברי הרשימה המשותפת במטרה לפגוע בישראל ובניגוד לאינטרסים הלאומיים של המדינה. לא פעם, וגם בימים האחרונים, הודו חברי הרשימה בפעילותם שמטרתם פגיעה והטלת סנקציות על ישראל. אין חולק על כך כי חברי הכנסת עברו על תקנון האתיקה שבגינו יש להשעותם ואף לשלול מהם שכר, אך חובה על רשויות האכיפה לחקור האם המעשים החמורים הללו אכן נעשו, שכן הם מהווים חשד לביצוע עבירה פלילית של מגע עם סוכן חוץ ופגיעה ביחסי החוץ של מדינת ישראל. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להפעיל את סמכויותיו כדי לעצור את הבושה הזו של נציגי ישראל הפועלים כדי לפגוע בישראל ".

ח"כ עודד פורר (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button