העולם הערבימבזקיםסוריה

דיווחים סותרים לגבי הפיצוצים הלילה בשדה התעופה הצבאי בסוריה

הלילה (ראשון) נשמעו פיצוצים עזים באזור שדה התעופה אל-מזה בדמשק. מדובר באתר שהותקף בעבר פעמים רבות על פי דיווחים זרים על ידי חיל האוויר הישראלי.

מקור צבאי סורי אמר לטלוויזיה הממלכתית בסוריה כי אין שחר לדיווחים כי ישראל עומדת מאחורי תקיפה הלילה באזור שדה התעופה וכי הפיצוצים שנשמעו אירעו במחסן תחמושת סמוך שנגרמו כתוצאה מקצר חשמלי. כך צוטט באתר אל מיאדין לבנוני המקורב לחיזבאללה ולמשטר הסורי.

מנגד צוטט מקור בכיר אחר שהוגדר כמקורב למשטר הסורי שציין כי אכן הותקף שדה התעופה הצבאי אל-מזה הסמוך לבירה דמשק מעט לאחר השעה חצות בלילה וכי התקיפות נגרמו כתוצאה מתקיפה ישראלית. "הפיצוצים נגרמו כתוצאה מטילים ישראליים שנורו לעבר רמת הגולן הסורית" ציין המקור והוסיף כי "מערכות ההגנה הסוריות יירטו את הטילים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם בסוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דווח בדומה לדיווח באל מיאדין כי הפיצוצים נגרמו כתוצאה מקצר חשמלי שגרם לשריפה במחסן תחמושת.

הדיווחים הלילה מגיעים על רקע הסלמת האיומים הישראליים כלפי איראן והמשטר הסורי.

ביום רביעי האחרון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לקריאת קמ"ג (הקרייה למחקר גרעיני) בדימונה על שמו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס כי "אנו פועלים למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה. לא נרפה מיעד זה, כשם שלא הרפינו מן המאמץ להביא לביטולו של הסכם הגרעין הרע עם איראן, יעד שנתפס כבלתי אפשרי כשהצבתי אותו לראשונה על סדר היום הבינלאומי לפני כמה שנים." נתניהו הוסיף "במישור המדיני, אנחנו נמשיך להפעיל לחצים נגד המשטר המסוכן והקיצוני באיראן. במישור הצבאי, צה"ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו." נתניהו סיכם ואמר כי "מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו".

בתוך כך, הציבה ארצות הברית ביום שבת האחרון שתי צוללות גרעיניות נוספות בים התיכון, ספינת מלחמה ומטוסים אסטרטגיים למקרה הצורך במידה ומשטר אסד יבצע שוב תקיפה כימית.

תגובה אחת

  1. מעניין כמה קצרים חשמליים המשטר הסורי יכול לפברק. מישהו מכיר חשמלאי טוב?

Back to top button