מבזקיםצבא וביטחון

חילופי מפקדים בקומנדו: "המשיכו להתכונן ולחשל עצמכם ליום פקודה"

היום (ראשון) מונה אלוף-משנה קובי הלר למפקד חטיבת "עז". טקס החילופים נערך במחנה "בית ליד", במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן ומפקד עוצבת "האש", תת-אלוף ירון פינקלמן, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה קובי הלר מחליף בתפקידו את תת-אלוף אבי בלוט אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנה האחרונה.

מפקד עוצבת "האש", תת-אלוף ירון פינקלמן אמר במעמד הטקס: "אבי, עוצבת הקומנדו המשיכה להתעצם בתקופת פיקודך, הובלת תהליכים משמעותיים של ארגון, מיסוד, אימונים עצימים, פיתוח ולמידה. הוספת נדבך משמעותי בכלל תחומי בניין הכוח, הנחת אבנים מעצבות לעתיד לבוא. מעל הכל עבדו יחידות העוצבה בפעילות מבצעית כנגד חורשי רעתנו בכלל גזרות הפעולה. שם העוצבה תרמה משמעותית למאבק בטרור לגווניו- כאשר רב הנסתר על הנגלה. העוצבה ביקשה ללמוד ולהתקדם, להעצים את אשר נדרש לתחקר וללמוד כיצד להיות טובים יותר. אבי, צועדים אנו יחדיו שנים רבות, בשדות אימונים ובקרב. מצאתי בך שותף נאמן לדרך, לשיח ולהתייעצות, למחשבה ולפעולה. מאחל לך הצלחה גדולה בתפקידך. אנשי הקומנדו, המשיכו לפעול ברצינות, בנחישות, להתכונן ולחשל עצמכם ליום פקודה. חזקו את החזק, למדו ותקנו כל העת את שנדרש לשפר. קובי, לוחם ומפקד עתיר ניסיון מבצעי ודעת. בטחוני כי סגולותיך וערכיך ידריכו אותך בתפקיד משמעותי זה – פיקוד על עוצבת הקומנדו".

מפקד חטיבת "עז" היוצא, תת-אלוף אבי בלוט אמר: "היום אני מסיים באופן רשמי את תפקידי כמפקד עוצבת הקומנדו, ובתוך כך חותם יותר מ-24 שנים של לחימה ופיקוד ביחידות הטובות בצה"ל. צבא חזק הוא כזה שיודע כל הזמן להתפתח ולהתקדם – שכן האויב כל הזמן בלמידה, והטכנולוגיה מתחדשת בקצב בלתי נתפס. אופי הלחימה משתנה ושדה הקרב מזמן אתגרים שאותם לא פגשנו בעבר. לאור כל זאת, מעבר למהלכים נוספים, החליט הרמטכ"ל החלטה אמיצה והיא להקים את עוצבת הקומנדו. אתגר ההקמה, עמד בראש מעייני וכל שפעלתי לאורך תפקידי היה כדי להביא לתוצאה רצויה ולבניית 'כלי מבצעי חדש' בארגז הכלים של צה״ל. צורת הקרב של הקומנדו קרמה עור וגידים. עוצבת הפושטים של צה״ל עומדת על רגליה והיא כשירה למלחמה. עבורי היה זה מסע מדהים עם שותפים נהדרים לדרך, אני מודה על הזכות לקחת בו חלק. קובי, אני מעביר אליך את נס הקומנדו, עשית את כל התפקידים הנכונים מסיירת גולני דרך יחידות אגוז ודובדבן ועד לפיקוד על חטמ"ר דרומית בעזה- בכל התפקידים התבלטת כקצין מצטיין והשכלת להוביל את יחידותיך להישגים ניכרים. העוצבה עוברת לידיך הבוטחות ובטוחני כי תשכיל להובילה לפסגות חדשות בדרכך הייחודית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד חטיבת "עז" הנכנס, אלוף-משנה קובי הלר אמר בטקס: "היום אני מקבל את הפיקוד על הקומנדו, מידיו של תא"ל אבי בלוט. בשלוש השנים האחרונות אתה אבי ותא"ל דוד זיני, מפקדה הראשון של החטיבה, חרשתם את התלמים הראשונים. עסקתם בפיתוח התפיסה ואפשרתם לה להפוך מרעיון למציאות: הקמתם מפקדה חזקה ומקצועית, העמקתם את הלמידה, דחפתם להתפתחות בלתי פוסקת ואימנתם את היחידות באופן פורץ דרך, רחוק ומורכב. בזכותכם, בחודשים הקרובים, נחנוך את פתיחתו של בית הספר לקומנדו במתקן אדם. תהליך משמעותי ומרכזי שקרם עור וגידים בשלוש השנים האחרונות ומזמן בתוכו הזדמנויות רבות. אני מודע לגודל האחריות והחל מרגע זה אעשה כל שביכולתי לקדם את מוכנות המפקדה ויחידות הקומנדו ליום פקודה. אבי אני מודה על השנה האחרונה בה פיקדת על הקומנדו. טביעות אצבעותיך ניכרות בכל מקום. החזון אשר עיצבת בתקופתך יהווה מצפן מקצועי וערכי, עבורי ועבור אנשי העוצבה. מאחל לך הצלחה רבה בתפקיד הכל כך משמעותי אליו נכנסת".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button