חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

70 שנות מודיעין צבאי, "כי רב הנסתר על הגלוי"

היום (רביעי) התקיימה עצרת אגף המודיעין. העצרת התקיימה במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, מפקדי האגף וחייליה מכל השנים.

העצרת, אשר התקיימה בסימן 70 שנות מודיעין צבאי, חתמה את אירועי יום החיל שכללו חידון מורשת אינטרנטי, סיורים של היחידות בשבילי המורשת החילית וטקס מצטיינים.

במסגרת העצרת חולקו 6 תעודות הצטיינות לפרוייקטים בתחום טיפוח, פיתוח ושימור ההון האנושי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בעצרת: "מבקשי נפשנו למדו להכיר את נחישותנו. אין לנו שום כוונה להתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל במדינתנו. לא ניתן לאיראן להתבסס בסוריה, נפעל לסכל את כוונתה לחמש את גרורותיה ואת כוחותיה שלה בנשק קטלני שיופנה כלפינו. התוקפנות והטרור של איראן משטח סוריה או מכל מקום אחר, אלה יתקלו באגרוף הפלדה של צבא הגנה לישראל. אני מברך על שיתוף הפעולה המתהדק בין הזרועות השונות של קהיליית המודיעין, כולן משקיעות מאמץ להבטיח את קיומנו ועתידנו. אי אפשר להפריז בחשיבות המודיעין, והחשיבות הזאת הולכת וגוברת, אבל עם הערת הבהרה בטאבו. המודיעין לא יכול להחליף הערכות והחלטות שכבר ניתנו, הוא לא יכול לעשות את זה, לא עבור מפקדי הצבא של המטה הכללי והרמטכ"ל למכשיר, ולא של הקברניטים. הוא לא יכול לעשות את זה בתנאים רבים, שאנחנו צריכים לקבל החלטה האם קיבלנו מספיק מודיעין, האם לחכות לעוד מודיעין, האם לפעול. המודיעין הוא גורם מפתח בעוצמתה של ישראל. הוא מכפיל כוח, הוא נכס לאומי ראשון, בדיוק כפי שנאמר כאן, וקו ההגנה הראשון. אי אפשר להפריז בחשיבות המודיעין והחשיבות הזאת גוברת עם הזמן. אתם העיניים של המדינה, אתם האוזניים של המדינה וחשוב מכל – אתם פועלים עם הרבה לב ונשמה בשביל המדינה".

צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "פה ושם חשפנו את הצלחת המודיעין, אבל אין ספק: שפע "ידיעות הזהב" שהמודיעין מספק למקבלי ההחלטות ביום יום – הן התשתית הקריטית לביטחון המדינה. אני יכול להעיד על כך , כמי שמידי יום נחשף למודיעין איכותי שאמ"ן מספק, שזה מה שמאפשר לי לקבל החלטות חשובות באופן מושכל ונכון. אני מאחל לכל העוסקים במלאכה המורכבת הזאת המשך הצלחה וראש פתוח לקלוט את המידע ולפרש אותו נכון, ובאומץ, גם בניגוד לקונספציות מקובלות. אתם, אנשי המודיעין בעבר ובהווה, לא זוכים לתהילת המנצחים ולזרי הדפנה של גיבורי מערכות ישראל ונותרים, כמו תמיד, מאחורי הקלעים של תנועות הצבא – אבל אתם המנצחים האמיתיים ואתם גיבורי מלחמת הקיום של המדינה. בזכותכם, שרואים קדימה – מעבר לאופק – יש לנו עתיד".

צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט: "תפיסת הביטחון ההיסטורית של מדינת ישראל נשענה על שלושה מושגי יסוד – הרתעה, התרעה והכרעה. זה שבעה עשורים שבהם אגף המודיעין תורם תרומה משמעותית לחיזוק שלושת המרכיבים ולחיזוק ביטחון המדינה. עמוד תווך מודיעיני מרכזי ביכולת ההתרעה והעליונות המודיעינית מאפשרת לנו לצפות מהלכי אויב עוד בטרם נעשו, לבחון דפוסי פעולה אפשריים ולהבטיח את יכולתנו לסכל איומים וכוונות התעצמות ולהשיב מענה חד וחלק לכל איום שיעמוד בפתח. כל תקיפה ופעילות מבצעית היא תוצר של מאמץ מודיעיני מקצועי ומדויק – מאמץ מקדים המאפשר את הצלחתה של כל משימה, ומקרין בהשפעתו במעגלים רחבים מאוד על האופן שבו נתפסת העוצמה של צה"ל ושל מדינת ישראל. אתם ההוכחה המובהקת כי רב הנסתר על הגלוי. בפועלכם השקט אך הבלתי מתפשר למען ביטחון ישראל, הפכתם לאבן שואבת בתחום המידע המודיעיני בארץ ובעולם כולו. יחד אתם פורצים פעם אחר פעם את גבולות המוכר והידוע, מרכיבים ביד אמן פאזל בן אלפי חלקים ומחזקים את עליונותנו המודיעינית ועליונותנו המבצעית על אויבינו. זאת לא רק בזכות מרחב סב"ר מפותח או אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, אלא בזכות המסירות הגדולה ותחושת השליחות הקושרת אתכם יחד לאור אותה משימה ומצליחה פעם אחרי פעם להביא לידי ביטוי את השילוב המופלא בין מודיעין טכנולוגיה ויכולת מבצעית.

צילום: דובר צה"ל

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן: "ההיסטוריה נכתבת לנגד עיננו: הסדר העולמי המשתנה למולנו, התפוצצות המידע והטכנולוגיה הדוהרת – שולחים אדוות המטלטלות את אזורנו. במזרח התיכון ההרוס והמיואש, אני נדרשים להשקיע יותר ויותר, כדי לבצע את חומת המגן, המותירה את ישראל בטוחה, חופשית ומשגשגת. גם כעת, מאחורי השקט המתעתע ניטשת בעוז המערכה שבין המלחמות. מדי שעה בשעה, אנו מספקים את המודיעין האיכותי ואת היכולות המבצעיות, ומאפשרים את הפעולות המדויקות ביותר, כדי לשלול מהאויב יכולות, להרתיעו ולשלול ממנו את הרצון להילחם בנו. המשוואה פשוטה: מצוינות אנושית וקדימה טכנולוגית יבטיחו עליונות במידע ובידע. העליונות הזו מצילה חיים כבר היום, ובעתיד היא תוסיף נדבך חדש לתפיסת הביטחון של ישראל. בעידן של איומים משתנים, התפוצצות המידע ושל קושי גובר להבחין בין עובדות לבדיות, קשה לדמיין יום בחייה של מדינת ישראל ללא המידע והתובנה שמזרים אמ״ן בעורקיה. ניתן להצביע על שלושה אתגרים הניצבים בפתחנו, ועשויים לקרבנו להסלמה לא רצויה בראשם פעילותה המערערת של איראן ובפרט מאמציה להתבססות בסוריה ; שני הוא התחמשות חיזבאללה בלבנון ; ושלישי הוא פוטנציאל ההתערערות במערכת הפלסטינית. בצד האתגרים השנה הקרובה תהיה גם שנה של הזדמנות גדולה: צבר של התרחשויות באזור ובעולם, מייצר עבור ישראל כר נרחב להשפעה. פעולה נחושה ומדויקת, מבוססת ידע ותובנה, היום, תוכל ליצור עבור ישראל סביבה אסטרטגית עדיפה לשנים".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button