חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הנשיא הרים כוסית באוגדת עזה, "רוצה לומר לכם תודה אמתית"

"בפרוש השנה העברית החדשה, שנת תשע"ט, אני רוצה לברך כל אחת ואחד מכם מעומק ליבי בשנה טובה, שנה של בטחון ושלום, שנה של תקווה והגשמה, לאזרחי ישראל, לעם ישראל," ברך נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את חיילי אוגדת עזה, בהרמת הכוסית החגיגית שנערכה לכבוד השנה החדשה היום (חמישי). "אני נושא תפילה שהשנה הבאה עלינו לטובה תהיה שנה שקטה. שנה שבה נציב אתגרים חדשים ונוכל להם. ברכה מיוחדת שלוחה לכם חיילות וחיילי צה"ל ומפקדיו, מאילת עד הגולן, בכל הפיקודים ובכל המרחבים, לאנשי כוחות הביטחון והמשטרה אשר על המשמרת ולבני משפחותיכם. מי ייתן שנכתב ונחתם כולנו לחיים ארוכים וטובים. שנה טובה ומתוקה. חזקו ואמצו!"

מוקדם יותר, סייר הנשיא בגבול עזה ונפגש גם עם חיילי הגדס"ר הבדואי. במהלך הסיור קיבל הנשיא סקירה אודות הגזרה הדרומית והמשימות השונות העומדות בפני צה"ל. כמו כן, הוצגו לנשיא נתוני הגיוס בחברה הבדואית. את הנשיא ליוו בביקורו סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, מפקד אוגדת עזה תת אלוף יהודה פוקס ומנכ"ל בית הנשיא הראל טובי.

במהלך הסיור פגש הנשיא גם את ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני וראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, ב-"נווה אשכול", מועדון יום במועצה האזורית אשכול. ראשי המועצות עדכנו את הנשיא על הנעשה ביישובים השונים, פתיחת שנת הלימודים והאתגרים עימם הם מתמודדים בתקופה האחרונה. "אתם עומדים למען המדינה. אתם עוטף ישראל ולא עוטף עזה. אני לשירותכם תמיד", אמר הנשיא לראשי המועצה ושמח לשמוע על הבניה הנרחבת ביישובים הגדלים וקולטים כל העת משפחות חדשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

"בראשית דברי אני רוצה לומר לכם תודה, תודה אמתית", אמר הנשיא לחיילים והחיילות בהרמת הכוסית שנערכה באגודת עזה: "במהלך החודשים האחרונים, וגם ברגעים אלה ממש, ניהלתם כאן אירוע ביטחוני מהמורכבים ביותר שידענו. אירוע שהיה לו את הפוטנציאל להידרדר בכל דקה ודקה למערכה שלמה. חודשים ארוכים, 24 שעות ביממה, עמדתם כאן דרוכים ונחושים, ועד כה בלמתם את כל הניסיונות של החמאס להצית את האזור. התמודדתם עם מערכה שונה מהמוכרת, מערכה צבאית שהתחזתה לעממית, פריצות גדר, מטענים, עפיפוני תבערה ונפץ, פצמרי"ם וקאסמים, והכל תוך הסתגלות מהירה ומיידית לאיומים המשתנים והמתחלפים. אוגדת עזה הוכיחה שהיא שולטת במצב ומאפשרת מרחב נשימה ותמרון עמוק לדרג המדיני. בסופו של יום, כך אני מקווה, לא תקבלו סיכת מערכה, אבל זה בדיוק הניצחון שלכם. מנעתם עד כה מהתפרצותה של מערכה כוללת, ועל כך צריכה להיות גאוותכם. בערב החג, כשנשב כולנו ובבתים שלנו יהיה אור ושמחה, אתם תוכלו לטפוח לעצמכם על השכם. אתם תוכלו לומר לעצמכם, בעשייה שלנו מנענו אבדן בנפש. בזכות המקצועיות שלנו, המתינות וכובד הראש מנענו מרחץ דמים".

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"אני רוצה גם להודות כאן לתושבי העוטף, עוטף עזה הוא עוטף ישראל, שפעלו בצורה מרשימה ואחראית, ונתנו אמון מלא בצבא ובקברניטיו, למרות הפגיעות בנפש וברכוש. אתם תושבי העוטף הם מופת לציונות אמתית. כל הכבוד לכם", אמר הנשיא עוד וביקש להודות לתת אלוף יהודה פוקס, על כל שעשה בתפקידו לילות כימים ואיחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך.

"איננו שאננים, אנו יודעים שהמערכה הבאה אם תיכפה עלינו, תהיה שונה וקשה מקודמתה, אבל אנו נחושים להגיע אליה מוכנים, מאומנים, מפתיעים ולא מופתעים, ולהכות באויב מכה קשה וחותכת", הדגיש הנשיא ואמר: "אנו נלחמים בארגון טרור אכזרי, קיצוני ורצחני. ארגון טרור שאינו מקדיש ולו בדל מחשבה לעתידם ולרווחתם של תושבי עזה; ושעבורו 'פיוס' מסוג כזה או אחר הוא רק צעד לקידומה של המלחמה. ארגון טרור שאינו מכיר בקיומנו וששם לו למטרה לפגוע ולהשמיד את מדינת ישראל. החמאס מטפח בסיסי טרור בבתי חולים, במסגדים, בבתי ספר. הוא ממשיך להשקיע את מרצו בהתחמשות צבאית, בבניין מנהרות ובתכנון מתקפות כנגד מדינת ישראל. העולם כולו חייב לדעת ולהבין- מדינת ישראל היא הגורם היחיד באזור שמעביר בכל מצב, בכל תנאי ביטחוני, צרכים מינימליים לתושבים על מנת שיוכלו לקיים את הגוף והנפש. בעוד חמאס שב ומנצל את מצוקתם של אזרחי הרצועה ומשתמש בסחורות המועברות אליו לצרכי טרור. אסור לשתוק אל מול מעשי העוול האלה. אנחנו לא נסבול שיפנו אלינו אצבע מאשימה. אני פונה לכל אומות העולם, לכל מי שיש לו את היכולת ואת ההשפעה ללחוץ על המערכת השלטונית בעזה, על החמאס, על הרשות הפלסטינית, לקבל אחריות על מעשיו ועל חיי התושבים. אנחנו נחושים להשיב את חיילנו שלא שבו מהקרב, ולהשיב את השקט המוחלט ליישובי עוטף עזה והדרום, ונעשה כל שנדרש כדי לממש זאת". הנשיא סיים את דבריו בברכת תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה, וברכת שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

בשיחה שקיים מוקדם יותר בגדוד הסיור הבדואי אמר הנשיא לחיילים שנבצר ממנו לברך אותם בחג שמח בחג הקורבן שנחגג לפני שבועיים, ולכן הוא מברך עכשיו. הנשיא אמר עוד: "יש לנו צבא אחד והוא צבא ההגנה לישראל, הצבא של כולנו וכולנו בו שווים. אין הבדל בין חייל לחייל, בין מפקד למפקד, כולנו שייכים לצה"ל וצה"ל שייך לנו ולכן באתי אליכם". הנשיא הודה ללוחמים על העמידה חסרת הפשרות של היחידה מול היומיים הנוכחיים בגזרתם בגבול עזה: "כולנו מלאי הערכה ליכולות של הגדוד שמחזיק פה באמת מקום מאוד רגיש, גם בצורך להיות מאוד זהירים".

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ

Back to top button