חדשות הארץמבזקים

אסון ביום ההולדת: בת 25 טבעה למוות בפלמחים, חברתה במצב אנוש

צוותי מד"א הוזעקו הבוקר (שבת) בשבת 06:20 סמוך לחוף פלמחים בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 101 של מד"א על מספר צעירות שנכנסו לים ושתיים מהן ככל הנראה טבעו כשאחת חולצה מהמים והיא מחוסרת הכרה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו כאמור את צעירה כבת 25 מחוץ למים ללא הכרה ולאחר בדיקות רפואיות שביצעו וניסיונות החייאה קבעו את מותה. צעירה שנייה, כבת 25 חולצה אף היא מהמים ולאחר טיפול רפואי בשטח היא פונתה לבית החולים אסף הרופא בצריפין תוך כדי פעולות החייאה כשמצבה אנוש. צעירה שלישית הצליחה לחלץ עצמה מהמים כשהיא בהכרה מלאה ולא נזקקה לטיפול רפואי.

הפאראמדיקים של מד"א עידו דואק, לירן סבה ואור דרין סיפרו: "כשהגענו, הובילו אותנו לחוף לא מוכרז סמוך לפלמחים, ראינו מספר צעירות שהיו נסערות הן סיפרו שחגגו יום הולדת במקום, נכנסו למים ושתי בנות טבעו. אחת חולצה מיד, היא הייתה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, התחלנו להעניק לה טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי. כשהתאפשר העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך פעולות החייאה לבית חולים כשמצבה קריטי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הם מספרים כי "לאחר כ- 20 דקות הצעירה השנייה גם היא כבת 25 חולצה כשהיא מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה. עצוב מאוד להתחיל ככה, את השבת ואת השנה החדשה, אנחנו פונים לציבור לא להיכנס לים בחוף לא מוכרז ובוודאי לא לאחר צריכת אלכוהול" סיכם הפאראמדיק עידו דואק.

ממשטרת ישראל נמסר כי "מחקירה ראשונית עולה כי שלוש צעירות תושבות בית שמש, השתתפו במסיבה פרטית שנערכה הלילה בחוף פלמחים ובמהלכה נכנסו לים. כתוצאה מכך שתיים מהן טבעו, אחת נמצאה על החוף ללא הכרה ובהמשך פונתה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא. הצעירה השנייה, כבת 24, חולצה על ידי צוות השיטור הימי של משטרת ישראל וגורמי הרפואה קבעו את מותה במקום. הצעירה השלישית יצאה בכוחות עצמה ולא נזקקה לטיפול רפואי. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע."

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

תגובה אחת

  1. חוף לא מוכרז – וכנראה די-מבודד וזו היתה כנראה גם מטרתן – לערוך מסיבת-טבע ביום ההולדת ללא הפרעה וללא עיניים צופיות – אלא שבביטחון, היו משקאות והיו סמים והיתה כניסה מסוממת למים בחוף לא מוכרז…(אין שכל – אין דאגות)…

Back to top button