חדשות הארץמבזקים

הרפתנים מאיימים: לא נצביע בעבור מי שלא יתמוך במאבק החקלאים

כותרות התקשורת התמלאו בחודשים האחרונים במאבקים של חקלאים נגד מדיניות הממשלה. אם לא די לבצורת ולטרור העפיפונים, מצאו את עצמם החקלאים הישראלים בקיץ לוהט במיוחד: התפוצצות פרשת ייבוא העגבניות מטורקיה, הצהרות הממשלה על ביטול מכסות ייצור החלב, המאבק המתוקשר בין רמי לוי ליו"ר התאחדות האיכרים על מחיר התפוחים – ועוד.

הרפתנים, הנאבקים בימים אלה נגד כוונת הממשלה לבטל את מכסות הייצור בענף החלב – הקימו ועד פעולה, והחלו בימים האחרונים במאמצים להשפיע על הבחירות המקומיות המתקרבות.

יו"ר ועד הפעולה של הרפתנים, עודד שהם, טוען כי מאות רפתות במושבים ובקיבוצים יימצאו בקרוב בסכנה קיומית – אם הממשלה לא תעצור את השחיקה המתמשכת בתמורה לחקלאים, ועל כן, פרנסתן של אלפי משפחות הסמוכות על משק החלב – עלולה להיפגע קשות בשנים הקרובות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי עודד שהם קיים מהלך מאורגן לחיסול הרפתות במושבים ובקיבוצים, והעברתן לידי תאגידי ייצור פרטיים, במסגרתו מופצים נתונים שקריים על משק החלב בישראל, תוך האשמת הרפתנים בעליית מחירי מוצרי החלב ויוקר המחיה.

מחקר אותו פרסם ועד הרפתנים לאחרונה מצביע על כך שרשתות השיווק והמחלבות הן שאחראיות על כ-90% ממחיר מוצרי החלב שאינם בפיקוח, ועל כ-66% ממחיר מוצרי החלב שבפיקוח.

"למרות שרשתות השיווק והמחלבות גוזרות הכנסות של למעלה מ-1000% על גב הציבור – ראשיהן מאשימים את הרפתנים, המשתכרים בדחק – כי הם אלה שאשמים בנסיקת מחיר מוצרי החלב. זוהי הונאה על גבול הוצאת הדיבה" אומר עודד שהם.

לדבריו, דווקא בשנים בהן מוצרי החלב יצאו מפיקוח הדבר גרר דווקא עליית מחירים של כ-33% במחירי המוצרים שהסתיימה במחאת הקוטג'. באופן מופלא, לאורך אותה תקופה – המחיר המשולם לרפתן דווקא ירד ב-11%.

לאחרונה החל ועד הפעולה של הרפתנים לקרוא לראשי המועצות המקומיות והאזוריות – להביע תמיכה גלויה במאבק הרפתנים.

לדברי עודד שהם, הרפתנים יקראו לתושבי המועצות האזוריות והמקומיות שלא להצביע בבחירות הקרובות למועמדים שאינם מוכנים להיאבק עבור פרנסתו של המגזר החקלאי.

נכון ליום חמישי האחרון (13/9) חתמו על מכתב התמיכה ברפתנים כעשרה ראשי מועצות וביניהם: מוטי דותן ראש מ.א. 'גליל תחתון', עידן גרינבוים – ראש מ.א. 'עמק הירדן', איציק חולבסקי ראש מ.א. 'מגידו', סיגל מורן ראשת מ.א. 'בני שמעון', רני אידן ראש מ.א. 'עמק חפר', שי חג'ג' ראש מ.א. 'מרחבים', ושלמה אלימלך ראש מועצת גן רווה. רובם חתמו על נוסח קבוע של מכתב תמיכה, אך היו שחיברו נוסח משלהם לגיבוי מאבקם של הרפתנים.

בוועד הפעולה של הרפתנים קוראים לכל מי שהחקלאות בישראל יקרה לו – להצביע רק למועמדים שמביעים בפומבי את תמיכתם בחקלאות, ומאיימים כי יפנו אישית לאלפי תושבים שלא לשים בקלפי פתקים של מועמדים שלא הביעו במפורש את תמיכתם בחקלאים.

בוועד הרפתנים מתכוונים להתרכז במאבקי הבחירות במועצות האזוריות – שבהן יש מצביעים רבים המשתייכים למגזר החקלאי (קיבוצים ומושבים).

עודד שהם, ועד הרפתנים (צילום: יוסי בלט)

תגובה אחת

  1. למי אתם מספרים את זה. 2 מכל שלושה מצביע לשילטון הנוכחי. על מי אתם מאיימים. תשבתו נביא חלב מתורכיה . עגבניות וביצים כבר מביאים . מגבונים לחים ואבוקדו.

Back to top button