חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ריקו שירזי

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש העבריין ריקו שירזי והותיר על כנו את עונש המאסר שנגזר עליו – 8 שנות מאסר לריצוי בפועל וקנס בסך מיליון ש"ח או מאסר חלף הקנס. שירזי הורשע בגין שורה של עבירות מס, הלבנת הון, איומים ושיבוש מהלכי משפט.

בית המשפט המחוזי הרשיע את שירזי בכל העבירות שיוחסו לו, וקבע כי שירזי ואדם נוסף קשרו קשר למתן הלוואות ללווים בהיקפים גדולים ובריבית קצוצה, כאשר מנגנון ההלוואה כלל שימוש בחשבוניות פיקטיביות שמשקפות עסקאות שלא היו ולא נבראו במטרה שהלווה יקבל במרמה מרשויות המס את סכומי המע"מ הנקובות בחשבוניות, וזאת בכדי לאפשר לו לעמוד בתשלום הריבית הקצוצה שנדרשה על-ידי שירזי. באופן זה חברו השניים למתן הלוואות לכשבעה לווים.

בית המשפט העליון הותיר את ההרשעה על כנה והחליט פה אחד שלא להתערב בהחלטה בעניין העונש. כך כתב כב' השופט ג' קרא בגזר הדין: "נוכח מידת התחכום במיזם העברייני, ומאחר שמצאתי כי עונש המאסר שהושת על המערער ראוי בנסיבות העניין, ואינו סוטה מהענישה הנוהגת או הראויה". עוד קבע בית המשפט העליון כי "נוכח אופיין הכלכלי של העבירות בהן הורשע המערער, היקפי הלבנת ההון שביצע, וסכומי הריבית האסטרונומיים שהרוויח כריבית עבור ההלוואות, יש מקום להטלת קנס בשיעור משמעותי, כפי שנעשה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם זאת מצא בית המשפט להתערב בעונש המאסר חלף הקנס שהושת על שירזי ולהעמידו על 12 חודשים חלף 18 חודשים, בשים לב לאורך תקופה המאסר שהושתה עליו.

Back to top button