חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"נגד כל ניסיון פגיעה ניצבים חיילי צה״ל מוכנים עוצמתיים ומרתיעים"

היום (ראשון) התקיימה עצרת הגבורה והזיכרון לחללי חיל השריון, בסימן 70 שנים לחיל, במוזיאון "יד לשריון" בלטרון. הטקס נערך במעמד הרטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, קצין שריון ראשי, תת-אלוף גיא חסון, מפקדי החיל בעבר ובהווה, המשפחות השכולות, קציני וחיילי חיל השריון.

מקום המדינה ועד היום ידע חיל השריון 4,998 חללים בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רא"ל גדי איזנקוט אמר בטקס: "בערב זה אנו מצדיעים לרעינו היקרים. אלו ששילמו את המחיר הגדול ביותר להבטחת ביטחון המדינה, ושברוח הגבורה, המחויבות ורעות הלוחמים – הפיחו חיים במכונת הפלדה. חיילים ומפקדים אשר היו לחומת מגן המגינה על תושבי ישראל. גם היום הכה הטרור וגבה את חייו של ארי פולד זכרו לברכה בפיגוע הדקירה בגוש עציון. גם לאחר הפיגוע המשיך ארי במאמציו לנטרל את המחבל ולמנוע פגיעה באזרחים נוספים. ארבעים וחמש השנים שחלפו מאז מלחמת יום הכיפורים הותירו צו מחייב בידנו – להיות מוכנים לכל תרחיש שיעמוד בפתח. נגד כל ניסיון פגיעה בריבונות ישראלית ניצבים חיילי צה״ל מוכנים עוצמתיים ומרתיעים. צבא כשיר כשלוחמיו מאומנים ומצוידים בכלי נשק מהמעלה הראשונה. לאורך כל מערכות ישראל, נוכחנו בעוצמתו ובדמותו של חיל השריון ובתרומתו לניצחון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הוסיף "לפני כחודש ביקרתי בתרגיל חטיבה שבע, התרגיל השנתי בצפון, וראיתי מפקדים ולוחמים מעולים המצוידים בטנק הטוב בעולם. התרגיל מייצג את התהליכים שבוצעו בשנים האחרונות לחיזוק כשירות החיל ככח מחץ. בשילוב עם כוחות הנדסה, חיל רגלים וסיוע אווירי – אני בטוח ביכולת שלכם למלא כל משימה. כשירותכם מהווה חלק מרכזי בעוצמתו של צבא ההגנה לישראל. את הרוח בת 70 השנים של חיל השיריון אני רואה בביקורים שלי ביחידות. רוח של מחויבות, מקצועיות נחישות – ושל רעות לוחמים. גם השנה נמשיך ליזום, להגן ולפעול כדי להרתיע את אויבנו ולספק ביטחון לתושבי ישראל, התפתחות ושגשוג למדינה".

צילום: דובר צה"ל

קצין שריון ראשי, תת-אלוף גיא חסון אמר בטקס: "בערב זה אנו, לוחמי ומפקדי השריון מיישרים מבט, עם עיניים נוצצות, מביטים בכן משפחות יקרות, ומצהירים כי לעולם לא נשכח את הסיפורים שלהם, של יקיריכם שלא שבו. נזכור ולא נשכח. נהיה כאן עבורכן בכל מה שנדרש, ומתי שנדרש. ונתחייב- כי אנו מבינים שעכשיו תורנו, ואנו מוכנים וערוכים לקבל את עול האחריות על הגנת העם והארץ כפי שציוו עלינו הנופלים. שנת השבעים לחיל הייתה שנה של עשייה מרובה ומלאת הישגים. בראש ובראשונה, גאוותינו בשריונאים הפועלים בגבולות המדינה אשר הביאו להישגים מבצעיים משמעותיים בהגנת הגבולות בעיקר ברצועת עזה וברמת הגולן. פעולות מוצלחות אלה הן הוכחה למקצועיות, לנחישות ולחתירה למגע של השריונאים. גאה אני להוביל את חיל השריון בשנת השבעים".

צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

  1. מעליב לא כל המשפחות השכולות קיבלו הודעה בכלל…אחי ז"ל מופיע על הגלעד בין חללי חט' 401 אני בחובה קבע ומילואים עשרות שנים בשריון ונכדי מפקד טנק במילואים….כנראה לא מספיק תרמנו….מדינת רשע חצופה.

Back to top button