צרכנות

רשלנות רפואית במקרי טיפולים אסתטיים

רשלנות רפואית נחשבת כעילה לתביעה במקרים בהם מעשה או מחדל של רופא או של צוות רפואי הובילו לנזק גופני למטופל/ת, לנכות לצמיתות ואפילו למוות. גם טיפולים אסתטיים, בין אם מתבצעים מסיבות בריאותיות או מסיבות אסתטיות, עשויים להיות כרוכים בפגיעה במטופל/ת, וגם בגינם ניתן לעיתים לתבוע. בפרט כאשר מדובר בניתוח סבוך הנושא בחובו סיכונים ככל הליך כירורגי אחר.

ההיבט הרפואי של טיפול אסתטי

תביעת רשלנות רפואית עשויה להתקבל אך ורק אילו המטופל או בא כוחו יצליחו להוכיח נזק ממשי, בין אם מדובר בנזק פיזי, אסתטי או נפשי; ובנוסף יש להוכיח כי קשר סיבתי ישיר בין הנזק לבין התרשלות הצוות הרפואי. כך למשל ניתן לתבוע אילו היו פעולות כושלות במהלך ההכנה לניתוח, במהלך ההרדמה או במהלך הניתוח עצמו, וכן אם היו ליקויים או מחדלים בשלבים שלפני הניתוח או בשלבי המעקב שלאחריו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחת מן חובות החשובות המוטלות על הצוות הרפואי היא לוודא כי המטופל מבין את כל הסיכונים וההשלכות שיש לניתוח. כלומר, לא רק להסביר למטופל אלא גם לוודא שהבין את הדברים. עצם הפרה של החובה הזו נחשבת כהתרשלות בפני עצמה ולעיתים מובילה לתשלום פיצוי לא רק בגין ההתרשלות אלא פיצוי נוסף בגין הפגיעה באוטונומיה של המטופל.

בנוסף יש כמובן את ההליך הרפואי הניתוחי עצמו, במהלכו על הצוות הרפואי לקבל החלטות במהירות ובאופן שקול ואחראי, וכן חלה על הצוות הרפואי אחריות לבצע מעקב תקין אחר תוצאות הטיפול האסתטי: האם ניתוח האף הצליח או שהאף עקום, האם ניתוח הלייזר עלה יפה או שהראייה נפגעה וכן הלאה.

איך מגישים תביעה?

כאמור, טיפול אסתטי ניתוחי נושא אחריות ממש כמו טיפול רפואי ניתוחי. לא בכל ניתוח שכשל קיימת עילת רשלנות רפואית, אולם יתכן שכן – וזהו המקום להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית.

אם לאחר התייעצות עם עורך הדין ניתן תגיעו למסקנה שיש מקום להגשת תביעה, כלומר שניתן להוכיח את הקשר הסיבתי בין הטיפול לבין הנזק ושהפיצויים המשוערים יהיו שווים את הגשת התביעה, תוכלו להמשיך ולהתחיל לאסוף ראיות ולפנות לקבלת חוות דעת מרופא מומחה.

Back to top button