חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

משלחת צה"ל שבה ממוסקבה, "התיאום הביטחוני בין הצבאות ימשך"

גורם צבאי בכיר אומר לפני זמן קצר (שישי) בהתייחסו להפלת המטוס הרוסי כי מנגנון התיאום הביטחוני בין חילות האוויר של רוסיה וישראל נמשך ופעל גם בשעה האחרונה בפעילות נקודתית בסוריה ומנע חיכוך אווירי. הגורם אמר כי יותר מ-20 טילי נ"מ נורו בזמן שמטוסי חיל האוויר כבר היו בנחיתה בשטח ישראל.

הגורם ציין כי השיח עם הרוסים היה פתוח, שקוף ומקצועי. "נשאלו שאלות מקצועיות והצגנו את התחקיר המלא, כל מה שהיה ידוע לנו על תקרית הפלת המטוס הרוסי העברנו, לא התחבאנו. הסורים יורים נ"מ לא אחראי ולא מקצועי שמסכן את מי שבאוויר, הם ירו 170 טילים. הודענו לרוסים יותר זמן מדקה לפני שבוצעה התקיפה. העברנו לידי הרוסים את הקלטות השיחות שבוצעו בקו החם מהבור בקרייה בתל אביב לבסיס הרוסי בחמימים, הצגנו נתונים ומפות. אנו בתחושה שהטענה לשימוש במטוס הרוסי ככסות לפעילות חיל האוויר הישראלי הוכחה כלא נכונה."

הגורם הוסיף, "אין לנו כוונה לפגוע בשום גורם בסוריה מלבד מאמצי האיראנים וחיזבאללה להתחמש. פגישות עבודה בינינו לבין רוסיה נעשות באופן שוטף בשנתיים וחצי האחרונות וסוכם כי הצדדים יבחנו כיצד לשפר את התיאום על מת למנוע חיכוך ומצד שני לשמור על חופש הפעולה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום אמר הגורם כי "המשלחת הישראלית למוסקבה העבירה היטב את המסרים של צה"ל לצבא הרוסי וכך גם האינטרסים הביטחוניים של ישראל. כמו כן הובהר כי בכוונת ישראל להמשיך ולפעול על פי אינטרסים ביטחוניים אלה. על כן אין שינוי במנגנון התיאום בין הצדדים אך עם זאת כל צד יבחן כיצד ניתן לשפר את התיאום".

לפנות בוקר חזרת המשלחת הישראלית בראשות מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין ממוסקבה לישראל אשר כללה את ראש מחלקת מבצעים במטכ"ל, אנשי אגף המודיעין בזירה הסורית וקציני אגף התכנון. המשלחת עדכנה את הדרג המדיני בישראל בפרטי הפגישה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button