צרכנות

הסוד של הסכין

שאלתם פעם את עצמכם מה הופך את האוכל שלכם לטעים? חלקכם יגידו שאלה התבלינים, אחרים יתייחסו לצורת ההכנה של האוכל – אפייה, בישול, טיגון – ויש שיגידו שמה שהופך את המנה לטעימה כל כך הוא השילוב הנכון בין כמה מאכלים. כל זה נכון, אבל יש עוד גורם אחד שעוזר לשפים להפוך לטבחי צמרת והוא הסכין. לכאורה, מדובר בכלי בישול סטנדרטי, אבל אם מתבוננים מקרוב, מגלים שפעמים רבות סכיני מטבח טובים יכולים להפוך את המאכל מתפל לגורמה של ממש.

אז מה זה משנה עם מה לחתוך, בעצם?

יש המשתמשים בסכיני מטבח פשוטים ובלתי איכותיים מבלי להבין שישנם מוצרי מזון התלויים בחיתוך עצמו. ודוגמאות לכך לא חסרות. ניקח למשל את הסלט הישראלי הקצוץ שכולנו אוהבים. הירקות הקצוצים הם שמעניקים לסלט את הטעם הייחודי לו, טעם של "קצת מכל דבר". אך אם נבחר סכין מטבח בלתי מתאימה ונתקשה לקצוץ את הירקות, אנו עלולים לקבל סלט סטנדרטי ובלתי מאוזן הכולל חתיכות גדולות מדיי של עגבניות לצד חתיכות קצוצות של מלפפונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דוגמה בולטת נוספת היא הכנת סושי. המאכל האקזוטי המיוחד צובר תאוצה ברחבי הארץ, עד כי רבים מאתנו מתפתים לקנות אצות נורי ולהכין אותו בביתנו. במאכל מושקע כמו סושי, כל דבר מחושב בדיוק רב – האצה, חתיכות המלפפונים, האבוקדו והסלמי וחיתוכם. וכמובן, אי אפשר לשכוח את אופן החיתוך של הרולים. כאשר אתם מגלגלים את האצה, חיתוך מדויק שלה עושה את כל ההבדל בטעם. אם תחתכו את הרול בסכין קהה, הרולים שלכם פשוט לא ייראו שלמים.

5 טיפים לבחירת הסכין המתאימה לכם

הסכינים מגיעות במגוון רחב של סוגים וגדלים. עליכם לבחור את הסכינים הטובות ביותר שיתאימו למטבח שלכם ולסוג המאכלים שאתם מכינים. אם אתם חדשים בתחום, אלא כמה טיפים לבחירת סכיני מטבח שיכולים לעזור לכם:

  • ארץ הייצור – יש משקל גדול לארץ יצורו של סכין המטבח, סכיני מטבח יפניים וגרמניים נחשבים למובילים בתחומם, ולא בכדי.
  • כמה היא שוקלת – הסכינים יכולות להיות קלות או כבדות, ועליכם להחליט באיזו סכין נוח לכם יותר להשתמש. יש המעדיפים את הסכין הקלה המאפשרת להם לבצע חיתוכים ותמרונים, ואחרים מעדיפים דווקא את הביטחון באחיזה שמעניקה להם הסכין הכבדה.
  • אורך הסכין – אם אתם טבחים מתחילים, אורך להב הסכין המומלץ עבורכם הוא 8 אינצ'ים (כ-20 סנטימטרים בקירוב). ככל שתלכו ותתמקצעו, תוכלו להשתמש בסכין של 10 אינצ'ים (כ-25 סנטימטרים) ולחתוך כמויות גדולות יותר. כמו כן, ייתכן שתגלו כי אתם אוהבים את להשתמש בסכין שאורכה 6 אינצ'ים בלבד (כ-15 סנטימטרים), בזכות אלמנט הזריזות שהיא מציעה.
  • חומרי הגלם – סכיני מטבח איכותיים עשויים מפלדה איכותית, לפני הרכישה יש לבדוק היטב מאיזה פלדה סכין המטבח עשוי.
  • לנסות את הסכין על מאכלים שונים – על מנת לבחון את הסכין לעומק ולראות אם היא מתאימה לכם, כדאי לבחון את החיתוך שלה על מאכלים מגוונים: נסו לקצוץ פטרוזיליה, לחתוך מאכלים קשים כמו דלורית, גזר ומלון לצד מאכלים רכים יותר דוגמת עגבניות או גמבה.

מדוע דווקא סכינים יפניות

סכיני מטבח יפניות הן מבין סכיני המטבח הנפוצות יותר ולא בכדי. מדובר בסכיני מטבח קלות, בעלות להב דק וחדות מאוד. כך שניתן לחתוך עמן בקלות. כך שאם אתם מעוניינים לרכוש סכין, כדאי להתעניין במיוחד בסכינים יפניות.

Back to top button