חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה: פוענחה סיבת המוות של דימטרי ריבקין בן ה-31

חוקרי משטרת ישראל הודיעו היום (ראשון) כי הצליחו לפענח את סיבת המוות של המנוח דימטרי ריבקין בן ה-31, במטרה להביא את האשם במעשה לדין. היום פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום ובקשה למעצר כנגד ולדימיר פז'טנב תושב מעלות בן 52.

בתחילת החודש (4.9.18) בשעות הערב המאוחרות התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל על קטטה בעיר מעלות בין מספר גברים כאשר אחד מהם התמוטט ואיבד את הכרתו.

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום ובחקירה ראשונית סיפרו המעורבים כי הגבר שהתמוטט בן 31 העונה לשם דימטרי ריבקין ז"ל נפל מאופניו והתמוטט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חוקרי משטרת ישראל אספו ממצאים בזירה ופתחו בחקירה אינטנסיבית ממנה עלה חשד כי ריבקין נחבל במהלך הקטטה שהתרחשה במקום ובשל כך התמוטט ונפצע באורח קשה. ריבקין פונה לבית החולים בנהריה וחוקרי משטרת ישראל המשיכו בחקירה במסגרתה נעצרו שני חשודים, ביניהם הנאשם תושב מעלות בן 52, שהיו עם ריבקין במועד האירוע.

עם התפתחות החקירה, לאחר מספר ימים נקבע מותו של ריבקין בבית החולים והחקירה הועברה ליחידה המרכזית של מחוז צפון.

במהלך החקירה עלה כי חברו של ריבקין – רוסטום, היה חייב לו כסף וריבקין אף חשד בו כי הוא פרץ לביתו.

יום קודם לקטטה, בשעות הערב המאוחרות ישב ריבקין במרכז המסחרי ברחוב הרב קוק במעלות יחד עם חבריו ושם שתו משקאות אלכוהליים. ריבקין סיפר לחבורה כי רוסטום חייב לו כסף מזה זמן והוא לא מחזיר לו את הכסף. החבורה שכעסה על רוסטום שמתחמק מתשלום החוב הגיעו יחד עם ריבקין לביתו, פרצו את הדלת שלא הייתה נעולה, הם צעקו עליו ובשלב מסויים אף תקפו אותו בתוך הדירה ובחדר המדרגות, עד אשר עוברי אורח תמימים שהזדמנו למקום הפרידו ביניהם.

בהמשך הלילה רוסטום סיפר לנאשם על כך שהותקף ע"י ריבקין וחבריו. הנאשם, שגם הוא שהה קודם לכן במרכז המסחרי בעיר מעלות ושתה משקאות אלכוהליים, כעס מאוד על מעשיו של ריבקין ואמר לרוסטום כי בכוונתו לנקום בו על שתקף אותו. רוסטום ואשתו ביקשו מהנאשם שלא לעשות דבר וכי בכוונתם להגיש תלונה במשטרה כנגדו.

סמוך לשעה 01:00 לפנות בוקר, פגש הנאשם בריבקין כשהוא רוכב על אופניים חשמליים ולצידו אחד מחבריו. הנאשם ניגש אל ריבקין וביניהם התפתח ויכוח במהלכו ריבקין הקניט את הנאשם כאשר אמר לו כי הוא מגונן על רוסטום ורוסטום צריך להודות לו שלא הביא אנשים שירו בו.

הנאשם בשלב מסוים הכה באמצעות אגרופו על ראשו של ריבקין וזה נפל והתמוטט. חברו של ריבקין בתגובה למעשה הכה את הנאשם וזה הכה אותו בחזרה באמצעות אגרוף לפנים וכתוצאה מכך החבר נפל על הארץ.

בהמשך חברו של ריבקין פנה לנאשם ואמר לו מה עשית הרגת את ריבקין וזה השיב לו: "אז מה אם הרגתי אותו".

לאחר מספר שניות הנאשם ביצע פעולות החייאה בריבקין וביקש מחברו של ריבקין להזמין אמבולנס וגם ביקש ממנו לומר לכוחות ההצלה שיגיעו כי ריבקין נפל מאופניו וזו הגרסה הראשונה שנמסרה לשוטרים ולצוות הרפואי.

ריבקין פונה לבית בחולים בנהריה כשהוא מורדם ומונשם וסובל מדימום במוח, ובהמשך בתאריך 7.9.18 נקבע מותו .

בסיום חקירה מקצועית ויסודית הצליחו חוקרי משטרת ישראל לפענח את מותו של המנוח שנגרם כתוצאה מתקיפה ולא מנפילה ובסיום איסוף חומר הראיות וגיבוש התשתית הראיתית כנגד הנאשם, פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום כנגדו בגין עבירות של הריגה, תקיפה הגורמת חבלה, והדחה בחקירה. זאת בנוסף לבקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.

אילוסטרציה

2 תגובות

Back to top button