צרכנות

מיחזור משכנתא- מתי זה כדאי?

ישנם אנשים שנטלו משכנתא לפני כמה שנים ולאחר ששמעו בפרסומות השונות ברדיו ואנשים שכבר ביצעו מיחזור משכנתא, הבינו שכדאי שגם הם יתחילו להתעניין בהליך זה, שיחסוך להם כסף רב בהוצאות החודשיות של החזרי המשכנתא. ישנם מצבים נוספים שכדאי לבצע הליך זה, למשל, כאשר המצב הוא הפוך- לווה שקיבל העלאה בדרגה במקום העבודה, שרמת הכנסתו עלתה ניתן יהיה להשקיע סכום גדול במשכנתא או מי שקיבל ירושה או שפתח קרן השתלמות גדולה.

יש לבצע בדיקה מקיפה של נתוני המשכנתא הנוכחית שלכם, בכדי לדעת אם הליך כגון מיחזור משכנתא אכן יהיה כדאי עבורכם. כידוע, משכנתא הינה ההלוואה הארוכה ביותר בחייו של כל אדם ואם ישנה הזדמנות לקצר את תקופת ההלוואה ו\או להוריד את תשלומי המשכנתא שכוללים ריבית נמוכה יותר בהשוואה לריבית של המשק כיום.

לקחתם בזמנו משכנתא שהתנאים שלה לא היו טובים בהשוואה להיום?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם זה המצב שלכם, כדאי כי תתעניינו בהליך שכולם מבצעים היום שהוא מיחזור משכנתא. ישנם זוגות שבשל יוקר המחייה והמיסים הגבוהים שרק עולים, מתקשים בהחזר הלוואת המשכנתא, מומלץ כי ימחזרו את המשכנתא, כך שההוצאה החודשית של הלוואה זו, תהיה נמוכה בהרבה מהתנאים הקודמים של הבנק שממנו נטלו את ההלוואה עבור הנכס שרכשו. הריבית לפני יותר מעשר שנים, הייתה גבוהה בהרבה מהריבית של המשק היום ולכן, מי שלקח משכנתא אז, משלם תשלומים מיותרים בריבית שהייתה אז.

הגיע הזמן "לחשוב בשיקול  כלכלי"

אזרחי ישראל, בשל היוקר בישראל  שרק טורד את מנוחתם, מתחילים "לחשוב כלכלי" והכוונה היא מה לעשות להורדת התשלומים של הוצאות משמעותיות במשק הבית שהראשונה והגדולה מכולם היא כמובן המשכנתא. זוגות משלמים כמה אלפים בכל חודש ויש שמשלמים סכום חודשי שדומה לשכירות דירה. אם יבצעו מיחזור משכנתא ההוצאה החודשית תקטן והם ייהנו מרווחה כלכלית שתקל עליהם בהוצאות החודשיות הרבות שממתינות להם חודש בחודשו. ייעוץ עם יועץ משכנתאות בלתי תלוי, עשויה לפתור עבורם בעיה זו, כך שהיועץ עצמו, יוכל למצוא להם את הבנק המתאים שיהיה מעוניין לבצע את המיחזור של המשכנתא הקודמת ולהציע להם הצעה שתהיה הרבה יותר אטרקטיבית.

Back to top button