חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "השר בנט כנראה החליט לפרק את ממשלת הימין"

"אתם נמצאים ביישוב קרני שומרון, כאן בשכונת נווה מנחם, ואתם רואים את תנופת הבנייה." אמר היום (שלישי) שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במהלך סיור שערך בפרויקטי בנייה חדשים ביישוב קרני שומרון. "רק בשכונה הזאת אישרנו בשנה האחרונה כ-220 יחידות דיור, והשכונה הזאת שמונה היום 260 משפחות, הולכת להיות לפחות עם 700 משפחות כבר בשנה הקרובה. אני חושב שעם כל הדיבורים כדאי לשים לב גם לעשייה."

"אם אני רוצה לדבר קצת על עשייה ביו"ש" אמר ליברמן, "אז קודם כל במספרים היבשים: 11 אלף יחידות דיור שנמצאות בבנייה כרגע ועוד 11 אלף יחידות דיור בשלבי תכנון כאלו ואחרים. גם במונחים של הפרויקטים: אם אני לוקח את אחת השכונות הקרובות כאן, רמת גלעד, פינוי 2,000 מוקשים- זה 2,000 יחידות דיור. זה נמשך שנים על גבי שנים, 14 שנה זה היה תקוע. פינינו 2,000 מוקשים כדי שזה יאפשר, כמו שאמר יגאל להב ראש המועצה, זה 2,000 יחידות דיור. תסתכלו על כל הפרויקטים שהיו תקועים שנים, כמו פה- 14 שנה. תסתכלו מה קרה עם עמונה, היום יישוב עמיחי, מה קרה עם מגרון ומה קורה עם אותם בתי דריינוף בבית-אל, 300 יחידות דיור, ותסתכלו מי שנסע לכאן בכביש עוקף נבי אליאס וכמובן אותו קיר מיגון בבית-אל מול ג'ילזון."

"אפשר לדבר כמובן גם על אותם יישובים שהסדרנו אחרי הרבה שנים כמו נגוהות וכך הלאה. אבל באמת, כל הפרויקטים, גם בתי דריינוף, גם בבית-אל, גם מגרון, גם עמונה וגם פינוי המוקשים- כל הדברים האלו מתממשים אחרי הרבה הרבה שנים שהכל היה תקוע. לכן יש פה עשייה ואני מציע לכל הדברנים, גם אלו שהם תושבי רעננה, במיוחד לתושב רעננה אחד, לבוא לכאן ולראות מה זו עשייה ומה ההבדל בין עשייה לדיבורים." אמר שר הביטחון ליברמן והשיב לשאלות העיתונאים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, בשבוע שעבר הנשיא טראמפ אמר, כנראה לקראת התוכנית המדינית שלו, שהוא אוהב את עיקרון שתי המדינות. עכשיו אתה עומד פה בקרני שומרון, מה אתה חושב על האמירה הזאת?

"תראי, אני לא יודע להתייחס לתוכנית שטרם ראיתי, שטרם מישהו הניח על השולחן. מה שאני יכול להגיד זה שאני מאמין במדינה יהודית. יש את הוויכוח בין מדינה יהודית לבין מדינה דו-לאומית, זה הוויכוח האמיתי. האם לפי התכניות של בנט וסמוטריץ' להעניק אזרחות ישראלית לרבבות פלסטינים החיים ביו"ש, או ללכת לחילופי שטחים ואוכלוסיות. אני לא מאמין בהסדר דו-צדדי בינינו לבין פלסטינים ואם שאלת אותי לגבי התוכנית- אני לא חושב שניתן להגיע למשהו סביר שלנו מול הפלסטינים. אני מאמין בהסדר אזורי כולל, עסקת חבילה שהיא חייבת לכלול מדינות ערב מתונות, מדינות סוניות מתונות, ערביי ישראל וגם כמובן פלסטינים וזה רק במקום האחרון. אני לא חושב שאפשר להמשיך ולאפשר את הדואליות הזאת כשראשי הציבור הערבי במדינת ישראל מחזיקים דרכון ישראלי בכיס ודגל פלסטיני ביד. לכן אני חושב שיש פה פתרונות וחייבים להגיע לפתרונות שיבטיחו מדינה יהודית. מי שרוצה להעניק ביטוח לאומי ולשלם דמי אבטלה, דמי הבראה, דמי בטלה, לרבבות פלסטינים- שיעשה את זה. זה ויכוח, זאת תהיה הכרעה בין מדינה יהודית למדינה דו-לאומית."

השר בנט אומר שאתה מושך את הממשלה שמאלה.

"ברור, לכן הוא מתגורר ברעננה בגוש דן ואני גר בנוקדים במדבר יהודה. השר בנט כנראה החליט לפרק את ממשלת הימין, פתח בקמפיין בחירות, וזה בהחלט מישהו שיורה לתוך הנגמ"ש. אני חושב שיש פה ממשלת ימין טובה, מתפקדת ולפרק אותה זה פשוט לא נכון. על רקע כל האתגרים הביטחוניים גם בדרום, גם בצפון, גם כל מה שאנחנו רואים מול הרשות הפלסטינית, חייבים להתמקד בנושאי ביטחון. אני מציע שהשר בנט יתמקד בנושאי חינוך, אבל מכיוון שכנראה לא חינוך ולא ביטחון- לא מעניינים אותו, אז הוא מתמקד בפוליטיקה. אני משתדל להתמקד בביטחון."

האם עשה נכון שרה"מ שלא חשף בעצרת האו"ם מתקן נוסף באיראן כפי שרצה?

"יש לנו עוד הרבה מידע בידינו ואנחנו עוד נבחר עיתוי נוח ונחשוף גם מתקנים נוספים, גם באיראן וגם בביירות. מה שראינו, אותה פיקציה, אותה מניפולציה בביירות, שהביאו עיתונאים 72 שעות אחרי אותה חשיפה, זה ברור שהייתה שם מניפולציה בלבד, אבל יש שם מספיק מידע נוסף גם לגבי איראן וגם לגבי חיזבאללה ונחשוף אותו בעיתוי הנכון. מה שאני רק מציע, שבפעם הבאה יביאו עיתונאים מיד ולא בהפרש של 72 שעות."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תגובה אחת

Back to top button