חדשות הארץמבזקים

אוניברסיטת חיפה העניקה הבוקר תואר ד"ר לשם כבוד לאנגלה מרקל

אוניברסיטת חיפה העניקה הבוקר (חמישי) תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל – במסגרת ביקורה המדיני בישראל. התואר הוענק לקנצלרית בגין מנהיגותה מעוררת ההשראה בזירה האירופאית והגלובאלית, טיפוח סובלנות וחתירה לשלום ואחווה בתוך ומחוץ למדינתה. בין האורחים המוכבדים נכחו גם שר החינוך, מר נפתלי בנט, שר האוצר הגרמני לשעבר, פרופסור מנפרד לנשטיין יו"ר קבוצת עזריאלי ויו"ר קרן עזריאלי-ישראל, הגב' דנה עזריאלי.

מהיום, קנצלרית גרמניה הינה גם ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה. התואר הוענק לקנצלרית במסגרת דיון של האוניברסיטה בנושא "המלחמה לערכי הדמוקרטיה בעידן המידע", שהתקיים במוזיאון ישראל בירושלים. במסגרת הדיון, ולאחר שעוטרה בגלימת הכבוד של האוניברסיטה על ידי שר האוצר הגרמני לשעבר, פרופסור מנפרד לנשטיין ויו"ר קבוצת עזריאלי ויו"ר קרן עזריאלי-ישראל, דנה עזריאלי, שוחחה מרקל עם סטודנטים הלומדים באוניברסיטת חיפה.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התרגשה לקבל את התואר והיא הבטיחה לבקר בקמפוס בחיפה בקרוב. במהלך הדיון התייחסה הקנצלר לסוגיה האיראנית ואמרה: "העימות בין איראן לישראל נעשה חריף יותר בגלל סוריה, ולכן טוב מאוד שרוסיה דאגה לנסיגה איראנית מהגבול הישראלי. השאלה היא אם ההסכם עם איראן מהווה את הדרך הנכונה למנוע מאיראן נשק גרעיני או שהוא חלש מידי. זה חלק מהדיון המתמשך שלנו עם נתניהו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מרקל גם נשאלה על הדיווחים שאמרו כי היא איימה לבטל את הביקור בגלל פינוי הכפר הלא חוקי חאן אל-אחמר: "זה ממש לא נכון. זו החלטה של ישראל וזה לא קשור לפגישה שלנו. שמעתי על זה ואמרתי לעצמי אוי איזה שקר, עוד שנייה נגיע לישראל ונראה לכולם שזה "פייק ניוז" זה עניין פנימי ישראלי ואנחנו לא מתערבים בו, גם אם יש לי ביקורת."

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופסור רון רובין, אמר באירוע ההענקה כי: "העולם המערבי מצוי כיום תחת מתקפה. לא מדובר במתקפה של כוח מזויין ואלים, אלא במלחמת התשה איטית המאיימת על מוסדותינו, ובייחוד על המוסדות הפרלמנטריים ועל חופש המידע – אבני היסוד החיוניות כל-כך לתפקודן של המערכות החברתיות והפוליטיות בחברה דמוקרטית. אף על פי כן, האוניברסיטאות היו ונותרו המעוז החזק ביותר ליצירת מידע בסיסי, כזה הניתן לאישוש ולאישור מדעי, והגורם המוסדי החשוב ביותר המסוגל להיאבק באקלים הנוכחי של 'פוסט-אמת'. בצומת גורלי זה בתולדות האנושות, אנו רואים בבירור את הצורך לקבץ את חוקריה המובילים של האוניברסיטה על מנת להתמודד יחד עם הגורמים המרכזיים המאיימים על הדמוקרטיה בעידן המידע: אבדן הפרטיות, טשטוש הגבולות בין בינה מלכותית ובני אנוש והמאבק בחצאי אמיתות, שקרים, שערכי הדמוקרטיה והחברה האזרחית – תיאוריות קונספירציה ו'ברווזים עיתונאיים'. בצד של המנהיגות העולמית, מרקל היא הדוגמא להתנהלות הנכונה נגד סכנות אלו, למנהיגות חזקה ואמיצה ולעוצמה נשית מעוררת השראה. אנחנו שמחים וגאים להעניק לה את התואר".

צילום: אונ' חיפה
צילום: אונ' חיפה
צילום: אונ' חיפה

Back to top button