חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

שר הביטחון ליברמן מאיים, בחמאס לא מתרגשים מהאיומים

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שישי) כי "עברנו את חודש חגי תשרי בדיוק כפי שתכננו, ללא התלקחות ותוך גביית מחיר כבד מהמתפרעים בגבול עזה. 'אחרי החגים' הגיע. ואני אומר לראשי החמאס: 'קחו את זה בחשבון'."

בארגון החמאס כנראה שלא ממשל התרגשו מאיומיו של ליברמן ואמרו כי "דבריו ריקים מתוכן ולא פוגעים בנחישותו של העם הפלסטיני" בארגון חמאס הבטיחו כי לא רק שצעדות השיבה ידעכו כפי שהוא מקווה אלא יתגברו וזאת עד להשגת המטרה שהוצבה והיא הסרת המצור מעל עזה. "איומי ליברמן הם חסרי ערך אל מולו רצונו ונחישותו של העם הפלסטיני לשבור את המצור מעל עזה. צעדות השיבה רק יתגברו" הבהירו בחמאס.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אמש (חמישי) הודיע צה"ל כי בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט הוחלט על תגבור כוחות רחב בימים הקרובים במרחב פיקוד הדרום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר אמר לפני מספר ימים בראיון נדיר שהעניק לעיתון ישראלי כי איננו מעוניין במלחמה עם ישראל. אך עם זאת ציין כי כרגע הפיצוץ הוא בלתי נמנע. "אין לנו אינטרס לעוד מלחמה, יש הזדמנות לשינוי אמיתי. אבל כרגע הפיצוץ הוא בלתי נמנע." אמר.

סינוואר גם התייחס לישראלים שמוחזקים בשבי חמאס ואמר כי העסקה להשבתם תמורת אסירים פלסטינים היא "קריטית לשם השגת הבנות כלשהן מול ישראל".

יחיא סינוואר עם המפגינים בגבול עזה

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן לא מתרשם מדבריו של מנהיג חמאס בעזה סינוואר ואומר כי "אם יחיא סינואר "לא רוצה מלחמה" כלשונו, הוא היה מחזיר מיידית ובלי תנאי את כל אזרחי ישראל הנמצאים ברצועת עזה, משליך את כל אמצעי הטרור שברשותו כולל רקטות ואמצעי לחימה קלים יותר, סוגר את הזרוע הצבאית של ארגון החמאס, מפסיק את ההפגנות ואת נסיונות החדירה בגבול והכי חשוב – מוחק את הקריאה להשמדת ישראל מאמנת חמאס.

כיוון שכולנו יודעים שאין סיכוי שמשהו ממה שנאמר לעיל יקרה – יחיא סינואר הוא טרוריסט שפל שמטרתו היחידה – פגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה – וככזה, הוא תמיד יהיה על הכוונת של צה"ל."

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי אומר כי "איננו חפצי מלחמה, אך הגיע זמן תגובה !" הוא הוסיף כי "אחרי למעלה מחצי שנה שצה"ל מכיל מסיבות שונות את פעילות הטרור, הכלה שגררה הסלמה המסכנת את חיי חיילינו, סודקת את מחוייבותנו להגן על גבולנו בדרום ופוגעת בביטחון תושבי הדרום וישראל, הגיע זמן תגובה, הרתעה והשבת הביטחון לעוטף עזה."

בתוך כך, שני הצדדים ישראל וחמאס נערכים לכל התפתחות. בחמאס פרסמו אמש כרזות ברצועת עזה הקוראות לתושבי עזה להגיע לשטח ההפגנות ולהתעמת עם חיילי צה"ל בכרזות הסבירו כי ההפגנה היום "חשובה והכרחית מתמיד". מנגד נערכו בצה"ל לאורך גבול רצועת עזה והעוטף בכוחות מתוגברים ופרסו במרחב סוללות כיפת ברזל. בשעות הקרובות נדע עד כמה ישראל וחמאס קרובות למלחמה נוספת.

Back to top button