חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הירי בברקן: 2 נפצעו אנוש ו-1 בינוני, מתנהל מצוד אחר החשוד

הבוקר (ראשון) בשעה 07:39 הוזעקו צוותי ההצלה למפעל באזור התעשייה ברקן בעקבות דיווח על אירוע ירי שמתנהל במקום. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע מצאו גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם כשהם מוטלים על הארץ, פצועי ירי ומצבם אנוש ואישה כבת 54 שפצועה אף היא מירי בפלג גופה העליון ומצבה קשה והעניקו להם טיפול רפואי. צוות טיפול נמרץ של מד"א פינה את האישה כבת ה-54 לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהיא בהכרה מלאה.

הפראמדיקים של מד"א דוד ברוכי ונריה תקוע סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו 3 פצועים מירי שוכבים, 2 מהם, גבר ואישה בשנות ה 30 היו מחוסרי הכרה עם פציעות ירי בגופם ואישה כבת 54 הייתה בהכרה מלאה עם פציעות ירי בפלג גופה העליון, הענקנו להם טיפול רפואי ואת האישה בת ה 54 פינינו לבית החולים כשמצבה קשה ויציב."

צילום: דוברות מד"א

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צילום: דוברות מד"א

צילום: דוברות מד"א

מבית החולים בילינסון נמסר כי האישה שהגיעה לבית החולים בהכרה, עברה הערכת מצב בחדר טראומה והיא סובלת מפציעת בטן ולא נשקפת סכנה לחייה. מצבה מוגדר כעת בינוני והיא מועברת לאשפוז להמשך טיפול.

ד"ר רם שגיא סגן מנהל בילינסון, צילום: דוברות בילינסון

כוחות גדולים של צבא ומשטרה הוזעקו כאמור למקום ופתחו בחקירת נסיבות האירוע ובסריקות נרחבות אחר החשוד בירי שנמלט. על פי דיווחים מהמקום עולה חשד כי היורה הינו צעיר פלסטיני בשנות ה-20 לחייו שככל הנראה עבד במקום.

מדובר צה"ל נמסר, "חשוד הגיע לאזור התעשייה וירה לעבר שלושה אזרחים. כוחות גדולים של צה"ל ושב"כ מנהלים בשעה זו מרדף אחר החשוד, שזהותו ידועה לכוחות הביטחון. כמו כן נפרסו כוחות רבים במרחב לביצוע סריקות ובידוקים. הרקע לאירוע טרם נקבע ונבדקים כלל הכיוונים."

חסימות בכביש המוביל לברקן

צילום: דן אסולין, מצב בטחוני גלובלי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון התייחס לאירוע ואמר כי "מדובר באירוע בטחוני קשה מאוד לצערי. מחבל פתח בירי באחד המשרדים הגדולים של איזור תעשייה ברקן. מדובר באירוע קשה מאוד באיזור שהוא גשר של דו קיום בלב השומרון, יש באיזור תעשייה הזה יותר מ 8000 פועלים, כמחציתם יהודים וכמחציתם ערבים תושבי הרשות הפלסטינית, זה האיזור שבו השמאל הקיצוני וה bds מנסים להחרים. אני רואה כאן ערבים ויהודים שיושבים יחד ובוכים. אני רוצה לומר בצורה ברורה. האירוע הזה קשה אבל אנחנו לעולם לא נשבר. המפעל הציוני בשומרון כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל ימשיך בכל הכוח. ובמלוא העוז גם בבניה גם בחינוך וגם בתעשייה זה חלק מהציונות ואנחנו לא נרתע מהרצחנות הנפשעת הזו אנחנו נתחזק ואנחנו חזקים כמו כל עם ישראל. לעולם לא נשבר".

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית מותח ביקורת על ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן שטוען בשידורים חיים כי המפעלים בברקן הם סמל ומופת לדו קיום. לדברי עו"ד בן גביר: "אני מעריך מאוד את ידידי יוסי ויש לו זכויות עצומות במאבק על ארץ ישראל, אך חבל שהוא טועה ומטעה: הדו קיום התפוצץ בברקן ורק יוסי ועוד קומץ של אנשים בגוש עציון ממשיכים להטעות את עצמם ואת הציבור. מי שלא נאמן לישראל – ולצערי חלק מהעובדים בברקן – לא כולם – לא נאמנים, צריך לשלוח בכרטיס בכיוון אחד לא לעבוד איתו ביחד"

עו"ד בן גביר אומר כי "הגיע הזמן שגם ברמי לוי בגוש עציון וגם במפעלים בברקן יעשו בדק בית יותר רציני את מי מכניסים לעבודה. לא צריך לפסול אדם בגלל שהוא ערבי, אבל כן צריך לפסול אדם כי הוא שונא את ישראל ולא נאמן למדינה. בעלי המפעילים וראשי המועצות חייביים לנהל מעקב יותר רציני ולדרוש נאמנות למדינת ישראל"

צילום: דן אסולין, מצב בטחוני גלובלי
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

צילום: דן אסולין, מצב בטחוני גלובלי

 

Back to top button