אינטרנטמבזקיםמשפטי/פלילי

ביצע עבירות מין, איים וסחט: בן 30 מת"א נשלח ל-40 חודשי מאסר

ביהמ"ש המחוזי בת"א (כב' השופט היימן) גזר על אלידע פרג'ון גרינברג, בן 30 מתל-אביב, 40 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים ל-4 מתלוננות בסך 55 אלף ש"ח במסגרת הסדר טיעון. הנאשם הורשע בעבירות של סחיטה באיומים, התחזות כאדם אחר, מעשה מגונה באדם בלא הסכמתו, איומים, ניסיון למעשה מגונה באדם בלא הסכמתו, החזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין ופגיעה בפרטיות.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם יצר קשר עם ארבע מתלוננות, מתוכן שתי קטינות, באמצעות האינטרנט, קיים עימן שיחות בעלות אופי מיני ואף קיבל מהן תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן. כאשר המתלוננות ביקשו ממנו לנתק עימו את הקשר וסירבו לקיים עמו שיחות מיניות, איים עליהן הנאשם כי במידה ולא ייענו לדרישותיו, הוא יפיץ את התמונות והסרטונים האינטימיים שלהן בקרב מכריהם וחבריהם. במקרה אחד, סחט הנאשם את אחת המתלוננות עמה התכתב ואיים עליה כי במידה ולא תקיים עמו שיחה בעלת אופי מיני, לצורך סיפוקו המיני, הוא יעביר לבעלה את התמונות האינטימיות אשר העבירה לו בעבר ואשר שמר במחשבו.

במקרה של אחת המתלוננות הקטינות, מדובר בסחיטה מינית מקוונת של קטינה בת 17, עמה היה בקשר רומנטי. הנאשם איים עליה כי במידה ולא תקיים עמו שיחה בעלת אופי מיני, יפיץ את תמונותיה ואת ההתכתבויות המיניות הקודמות ביניהם בקרב מכריה וחבריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, הנאשם הודה גם באישום של החזקת חומרי תועבה פדופיליים, לאחר שאותרו במחשבו אלפי קבצי תמונות וסרטונים שהכילו תכנים פדופיליים רבים.

כמו כן, הורשע הנאשם בעבירה של פגיעה בפרטיות בכך ששלח תמונות אינטימיות של המתלוננות לחבר שלו.

ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה נמסר כי "תיק זה הוא חלק מהמהלכים שמתבצעים ברשויות האכיפה בשנים האחרונות להגברת האכיפה הפלילית כלפי עברייני מין המשתמשים באינטרנט וברשתות החברתיות על מנת לפגוע במשתמשים ברשת, באמצעים של מרמה, התחזות, הונאה וסחיטה. כחלק ממהלך זה, הוקם במשטרת ישראל מערך 105 להגנה על קטינים ברשת שבמסגרתו פועלת יחידת החקירות של 105, השייכת ללהב 433, אשר חקרה את התיק. עוד כחלק ממהלך זה, פועלת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כמחלקה ייעודית לקידום והובלת תיקים בגין עבירות מחשב שונות."

אילוסטרציה

Back to top button