חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

לבני: "היום זו שעת חירום ועל המחנה שלנו להתאחד"

ראש האופוזיציה ציפי לבני דיברה הערב (שני) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בו הוצגה תוכנית לשיפור מצבה האסטרטגי של ישראל בזירה הישראלית-פלסטינית. בכנס השתתפו גם השר החינוך ח"כ נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד.

לבני אמרה כי "אם למי שרצה שלום קראו חולם נאיבי – מוכרי החלומות היום הם הימין המשיחי. מוכרי אשליות קיצוניים. חלומות שלא יתממשו ואם יתממשו – יהיו לחלום בלהות ולמדינה עם רוב ערבי." היא הוסיפה כי "אלה שלא מסכימים שיהיה שחקן ערבי בבית"ר ירושלים, יביאו לזה שמעל 300,000 ערבים פלשתינים שחיים בכפרים שסופחו יקבעו מי יהיה ראש העיר ירושלים."

לדבריה, "בשישי באוקטובר לפני 45 שנה, התרסקה לנו היהירות בפרצוף, הזחיחות והתפיסה שאנחנו כל יכולים, במחיר של למעלה מאלפיים הרוגים ושריטות על גופם ובנפשם של דור שלם. זו גם היום שעת חירום ועל המחנה שלנו להתאחד. הרעה החולה של המחנה שלנו, זה שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית ובשתי מדינות לאום היא שאנחנו עסוקים בוויכוחים על השוליים, במקום שכולם יתאחדו סביב אותם עקרונות. יותר משנה שזה קורה בין מפלגות פוליטיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא ציינה כי "בוויז שלנו ישראל יהודית דמוקרטית ובטוחה, בוויז שלהם ארץ ישראל השלמה. אנחנו רוצים לעצור בתחנת ההפרדות מהפלשתינים, הם רוצים לעצור בתחנת ההיפרדות מהדמוקרטיה."

ראש האופוזיציה ציפי לבני (צילום מסך INSS)

Back to top button