חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

סוכל פיגוע בגבול עזה בזכות ערנות התצפיתנית ונחישות הלוחמים

בסוף השבוע התרחש בגבול עזה אירוע חריג ומסוכן במיוחד שבזכות ערנות אחת התצפיתניות ונחישות הלוחמים הסתיים כפי שיסתיים ולא באירוע מורכב יותר של נפגעים לכוחותינו וחטיפת חייל.

סמל עומר קפלן, מפקדת מחמ"ל כיסופים שבגזרת החטיבה הדרומית של עזה, תגברה את אחת העמדות וסרקה את הגזרה, כשלפתע זיהתה מחבלים שמפוצצים מטען וחותכים את הגדר. ברגע אחד, מבעד לעשן הסמיך, היא מבחינה כי כמה מהם מתקדמים במהירות לעבר עמדת צלפים בגזרה. בשניות הבאות, היא תקבל החלטה אמיצה ותסכל פיגוע שהיה יכול להסתיים אחרת.

התצפיתנית שזיהתה את האירוע, סמל עומר קפלן, מגדוד "נשר", חיל האיסוף הקרבי משחזרת את האירוע ומספרת: "ההתראה הראשונה תפסה אותי כשאני מתגברת עמדה. אני קופצת לנקודה, ורואה עשרות מתפרעים שחותכים את הגדר ומניחים מטען. הם מצליחים ליצור חור בגדר והעשן מפיצוץ המטען מכסה את האזור. בחסות העשן והפרת הסדר האלימה מספר חשודים מנסים להתקרב לעמדות כוחותינו, אבל אני מזהה אותם מכריזה לכוחות בקשר והם מבצעים לעברם ירי אזהרה. רובם חוזרים על עקבותיהם, אך אני מבחינה כי אחד נותר בשטח ואיבדנו איתו קשר עין. אנחנו מבצעות שחזור של התצפית בזמן אמת ומודיעות לכוחות שבוודאות יש מחבל נוסף, אחד הלוחמים מזהה אותו ומנטרל אותו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button